Tandíj mellett a rektorok
Támogatja a tandíj bevezetését a Magyar Rektori Konferencia állami felsőoktatási intézményeket tömörítő bizottsága, amely a képzési hozzájárulást a felsőoktatás modernizációjához szorosan illeszkedőnek tartja - közölte a testület hétfőn az MTI-vel.
2007. november 5. hétfő 14:12 - Hírextra
A bizottság a Magyar Rektori Konferencia elnökségének javaslatára foglalt állást a képzési hozzájárulásról.
A bizottság helyesnek tartja, hogy a képzés költségeihez azok is hozzájáruljanak, akik annak hasznából részesülnek. A képzési hozzájárulásnak ugyanakkor a felsőoktatási intézményeknél kell maradniuk, amelyek így jobb színvonalú képzéseket kínálnak, s a magyar felsőoktatás megőrizheti magas minőségét, versenyképességét - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A testület szerint ez a hozzájárulás ösztönzi a hallgatót arra, hogy a képzésben jobban együttműködjön, a tanulási folyamatban intenzívebben vegyen részt.
"A képzési hozzájárulás és a befolyt összegből adott tanulmányi ösztöndíj, valamint a költségtérítéses képzésbe átkerülés lehetősége együttesen olyan erős ösztönző erőt alkotnak, melynek segítségével a szorgalmas, jó tanuló hallgatók tanulmányaikat megfelelő ütemben, munkapiaci sikerességüket megalapozó eredménnyel végezhetik" - áll a kommünikében.
Álláspontjuk szerint ugyanakkor a felsőoktatási intézmények számára a képzési hozzájárulás problémája nem kifejezetten pénzügyi kérdés.
A befolyt és a hallgatói ösztöndíjakra fordított összegekkel csökkentett bevételek a képzés költségeinek csupán néhány százalékát teszik ki.
A megreformált, a szociális helyzetet a korábbiaknál jobban figyelembe vevő hallgatói támogatási rendszer, valamint a hozzájárulásból is adott tanulmányi ösztöndíjak, s a hallgatói hitelek - különösen a rászorulóknak - olyan kompenzációs rendszert biztosítanak, amellyel a szorgalmas és tehetséges hallgatók részt vehetnek az államilag támogatott felsőoktatási képzésekben, függetlenül attól, hogy azt melyik intézmény szervezi - mutat rá a rektori konferencia.
Forrás: mti