Fogyasztóvédelem - Sílécek tesztje
Olykor a márka sem garancia: egy osztrák fogyasztóvédelmi szervezet 19 pár márkás sílécet vizsgáztatott, különféle hóviszonyok között. A tesztelés eredményéről a Kosár fogyasztóvédelmi magazin legfrissebb, novemberi száma közöl részleteket.
2007. november 7. szerda 18:32 - Hírextra
Minden sílécen le lehet siklani, de a lesiklás után nem mindegyikkel támad kedvünk azonnal felugrani a síliftre egy újabb fordulóra - ezt a konklúziót vonták le a több napos teszt után a télisporthoz értő szakemberek.
Valaha elegendő volt a sízéshez egy pár síléc és némi hó. Ma egy pár sí megvásárlása meglehetős kihívás elé állítja az átlagos szakértelmű vásárlót, a modelleket ugyanis a cégek állandóan változtatják, elsősorban marketingcélokból.
A tesztelés során az újabban bevezetett univerzális síléceket a klasszikus szlalomsílécekkel hasonlították össze. A vizsgáztatók egyértelműen az utóbbiakat részesítették előnyben, mert ezeknek jobb az élfogása, így jobban irányíthatóak.
A teszt során vizsgálták egyebek között az él ellenállását, élettartamát, az ütődést, a siklófelület anyagát, minőségét, irányíthatóságát. Előfordult, hogy ugyanaz a márka kitűnőre vizsgázott az egyik jellemzőből, míg csak elégségesre a másikból.
A sílécek eléggé ellenállóak voltak, bírták a több napos gyűrődést, de elég súlyosnak bizonyultak: egyik sem volt, amelyik kötéssel kevesebbet nyomott volna öt kilónál.
A leendő síbajnokok figyelmét arra is felhívják, hogy a léceken fel van tüntetve a hossz és a fordulási rádiusz. Minél kisebb ez, annál jobban fordul a sí.
A szettek, tehát a síléc és a kötések alig drágábbak, mintha csak lécet venne valaki. A vásárlásnál fontos a testmagasságra is figyelni.
A tesztelt modellek többsége jól szerepelt, bár előfordult gyenge részeredmény márkás lécnél is. Az univerzális lécek közül három csak közepes eredményt ért el - olvasható a Kosár novemberi számában.
Forrás: mti