Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a tanácskozáson az amerikai, a spanyol, az orosz, a szlovén és a magyar tapasztalatokat vetették össze, s megállapodtak abban hogy megvizsgálják, milyen csereprogramok jöhetnek létre az iskolák között.
Paul Garrison, a CEU Business School dékánja elmondta: az üzleti oktatásnak olyan témákkal is foglalkoznia kell a jövőben, amelyekkel korábban nem, vagy nem ilyen mértékben foglalkozott. Ezek között említette a környezetvédelmet és az üzleti etikát, amelyek biztosan hangsúlyosabbak lesznek a képzésben.
Rámutatott: az oktatás helyzete nemcsak kontinensenként, de egy kontinensen belül is eltérő. A közép- és kelet-európai üzleti iskoláknak természetszerűleg multinacionálisnak és multikulturálisnak kell lenniük, ami nem feltétlenül jellemző a nagyobb országokra.
Kitért arra, hogy az üzleti környezet világszerte változik, de ebben a térségben gyors társadalmi és politikai változások kísérik ezt az átmenetet, így a politikai társadalmi környezet változásaira is fel kell készítenünk a hallgatókat. Hozzátette: ez nem azt jelenti, hogy politizálni kell az üzleti vezetőknek, viszont képesnek kell lenniük ismerni és elemezni az üzletin kívül a politikai folyamatokat.
Andrej Volkov a moszkvai Skolkovo School of Management dékánja szerint Oroszországban az üzleti oktatás jövője a vezetőképzés. Sokan szeretnének tanulni, de közülük nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy klasszikus MBA (Master of Business Administration) képzésben vegyenek részt. Ugyancsak a rövid programok híve Danica Purg a szlovéniai, Bledben működő School of Management vezetője. Danica Purg Garrisonhoz hasonlóan az iskola multikulturális és nemzetközi jellegét emelte ki.
Paul Danos, az amerikai Tuck School of Management at Dartmouth dékánja szerint náluk az üzleti oktatás legfontosabb kérdése, hogy milyen arányban legyenek az iskolák oktatási- és kutatóközpontok. Ebben kell egyensúlyt kialakítani, úgy hogy a professzoroknak legyen lehetősége kutatni, de eközben ne távolodjanak el a tanítástól. A kutatásba pedig lehetőség szerint a diákok minél nagyobb táborát be kell vonni.
Santiago Iniguez a madridi Instituto de Empresa dékánja szerint nem csak a kutatás aránya, de témája is ügydöntő. Nem lehet túlságosan elméleti, akadémikus témákat választani, csak olyanokat, amelyek az oktatásban is rövid időn belül hasznosíthatók - fejtette ki az írásos tájékoztató szerint.