"A Dakar 2008 nagyon kemény feladat elé állít bennünket, hiszen az útvonal több mint 1500 kilométerrel lesz hosszabb, mint a legutóbbi versenyen. Jóval több lesz az indulók száma is, hiszen közel hatszáz autó, motor és kamion próbál majd eljutni a portugál fővárosból a szenegáliba" - mondta a budapesti sajtótájékoztatón Szalay Balázs, akinek ezúttal is Bunkoczi László lesz a navigátora.
A tapasztalt magyar pilóta tavaly próbálta ki először az Opel Antarát a sivatagi száguldáson.
"A legutóbbi Dakaron még az volt a cél, hogy Balázs érjen el a szenegáli fővárosba, jövőre viszont már a teljesítmény, a minél jobb eredmény lesz a feladat" - fogalmazott Megyeri György, a GM Magyarország ügyvezető igazgatója.
Szalay Balázs elmondta, hogy január 5-én egy jóval erősebb Opel Antarával vágnak neki a távnak és minél előkelőbb helyen szeretnének végezni.
"Természetesen vannak álmok és a realitás. Az álmok kategóriájába az tartozik, hogy megnyerjük a versenyt, a valóság viszont az, hogy a húsz között szeretnénk végezni."
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a csapat új neve a jövőben az Old Spice Dakar Team lesz.
A 30. Dakar-rali során a versenygépek 9273 km-t tesznek meg, ebből 5736 km a gyorsasági szakasz. A rajtceremóniát január 5-én Lisszabonban tartják, majd következik négy marokkói szakasz, kilenc nap Mauritániában (egy szünnappal) és kettő Szenegálban, ahol január 20-án ér véget a verseny.
Szalay eddig kilencszer rajtolt a Dakaron és öt alkalommal jutott el a célba.
A Szaharát átszelő különleges viadal 1978 decemberében rajtolt el először a párizsi Trocadéro térről. Az ötletgazda Thierry Sabine talán maga sem hitte, hogy valóságos lavinát indít el, és három évtized elteltével az ötlete, (hogy egy csapat vállalkozó kedvű autós, motoros, kamionos nekivágjon az afrikai sivatagnak) népszerűbb, mint valaha.
Az útvonal kijelölésekor a rendezők most visszatértek a klasszikus szelektív szakaszokhoz, ilyen például a marokkói Guelmine, a mauritániai Nuadibu (itt várható az egész viadal legnehezebb, 15 kilométeres dűnesora) és a szenegáli Saint Louis.
Néhány pontban változtak a szabályok: a motorosok például olyan adalékokat használnak az üzemanyagban, amely révén a gépek szén-monoxid kibocsátása kevesebb lesz. A szemétgyűjtő cég, amely eddig is összegyűjtötte a használt üzemanyagot, mostantól Marokkóba szállítja azt újrahasznosításra, csakúgy, mint az összegyűjtött szemetet.
A rendezők minden versenyző nevezési díjából 20 eurót fordítanak a környezetvédelemre.