A szerző kötetében a gyakorlatban is használható módszerekkel segíti a pedagógusokat, hogy minden gyermekben megtalálják és fejlesszék azt, ami az erőssége. Legyen az a számolás, a mozgás vagy a zene.
A SZIA évek óta arra törekszik, hogy kiadványaival gyakorlati segítséget nyújtson a tanítóknak, tanároknak - közvetve a gyerekeknek és a szülőknek is - abban, hogyan lehet bevonni a gyerekeket a tanulásba. Miként lehet őket tevékennyé tenni az órán és olyan légkört teremteni az iskolában, amely azt sugallja, hogy mindenki fontos, és a pedagógus partnere a diáknak a fejlődésben.
A SZIA könyvsorozat korábbi kötete, Spencer Kagan Kooperatív tanulás című műve évtizedek óta az első olyan gyakorlati pedagógiai kézikönyv, amely nyolcezer példányban kelt el. A siker megismétlése várható a Többszörös intelligencia esetén is - állítja az Alapítvány.