Minden önkormányzatnak hozzáférhetővé kell tennie a bevételeket, a kiadásokat, a beszedés módját, és azt, hogy pontosan mire használja fel a befolyt összeget - mondta a Független Hírügynökségnek Lukács András. A Levegő Munkacsoport vezetője szerint emellett a valós viszonyokhoz kellene igazítani a díjakat.
Egymást érik az autók a belvárosban, sem szabad parkolóhely, sem érintetlen zöldfelület nincs elég, ezért jelentős emelésre van szükség - közölte. Az elmúlt hat évben a BKV több mint duplájára emelte tarifáit, a parkolási díjak azonban csak 10-15 százalékkal nőttek - mondta Lukács András, aki szerint a bevételeket a többi nyugat-európai országhoz hasonlóan a közlekedés feltételeinek javítására kellene felhasználni.
A civilek szerint a célkitűzések többsége a három éve elfogadott fővárosi parkolási stratégiában is szerepel, de mivel az csak egy elvi megállapodás, a megvalósítás a gyakorlatban továbbra is várat magára.
A pénteki konferencián mindenesetre a főváros illetékesei ígéretet tettek arra, hogy a tehergépkocsikra vonatkozóan hamarosan korlátozások lépnek életbe Budapesten. Ennek feltételeit a fővárosi tulajdonú Parking Kft. dolgozza ki, a végső szót pedig a Fővárosi Közgyűlés mondja ki. Erre remélhetőleg még az idén, vagyis a december 20-i ülésen sor kerül - mondta Lukács András.