Li Csia-hsziang, a kínai nemzeti légiforgalmi holding főigazgatója, egyben az Air China igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy a gazdasági globalizáció hatására a cégek egyre nagyobb piaci nyomás alá kerülnek, és ahhoz, hogy az olyan légitársaságok, mint az Air China vagy a Shanghai Airlines teljesíteni tudják az ebből adódó feladataikat, növelni tudják általános versenyképességüket, az egyik lehetséges megoldás a Star Alliance-hoz való csatlakozás.
- Azáltal, hogy az Air China csatlakozott a szövetséghez, amelynek már tagja volt 17 másik vezető légitársaság, mindegyik tagtársaságnak nő a versenyképessége, mindegyikük nyer. A szövetség tagjaiként sokkal magasabb színvonalon tudják kiszolgálni ügyfeleiket - jelentette ki a főigazgató.
Jaan Albrecht, a Star Alliance elnöke szerint a 10. születésnapját ünneplő szövetség a lehető legszebb ajándékot kapta azzal, hogy csatlakozott hozzá az Air China és a Shanghai Airlines. - A két kínai légitársasággal 19-re nő a szövetség tagjainak száma, aminek köszönhetően még kényelmesebbé válik a légi utazás, és még erősebb lesz a Star Alliance mint globális hálózat, különösen a gyorsan fejlődő kínai piacon - mondta.
Az Air China és a Shanghai Airlines csatlakozásával a Star Alliance tagtársaságai kiszolgálják öt kontinens 160 országát, van 740 saját várótermük, gépeik naponta összesen 17 ezerszer szállnak föl és le 897 repülőtéren. A Star Alliance mostantól még nagyobb választékot kínál, még több segítséggel, földi szolgáltatással áll ügyfelei rendelkezésére.
Ezenfelül a szövetség tagtársaságainak ügyfelei mostantól még több légitársaságnál gyűjthetik és válthatják be törzsutaspontjaikat. Például az aranykártya-tulajdonosok már több mint 700 légitársasági váróterem szolgáltatásait vehetik igénybe, elsőbbséget élveznek a jegyfoglalásnál, a repülőtéri bejelentkezésnél és a beszállásnál.