A kezdeményezés lényege, hogy a kulturált sörfogyasztás népszerűsítése mellett olyan képzési programot állítson össze, amely bemutatja az egyes sörfajtákat, a szakszerű csapolási folyamatot, de még a vendég és pincér közötti személyes kapcsolat kialakításához is segítséget nyújt - tájékoztatta az MTI-t Stefánkovits Ildikó, a társaság jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A Sörakadémia ötlete és programja már korábban megszületett, a vállalat üzletkötői és a HoReCa partnerek számára megközelítően 3 éve összeállított képzési program próbál folyamatosan az igényekhez igazodni.
A képzési program felöleli a különböző sörfajták készítésének folyamatát, a felhasznált alapanyagoktól a technológián át egészen a csomagolásig, az akadémia résztvevői megismerkedhetnek a belga sörkultúra hagyományaival, a sokféle kiegészítővel, amelyektől igazi különlegességgé váltak ezek a sörök.
A sörkultúra egyik nagyon fontos része a szakszerű csapolási folyamat megismerése, amely elengedhetetlen az ízek és a sör élvezeti értékének megismerésében. A Borsodi Sörgyár Zrt. immár több mint 10 éve szervezi hazánkban a Stella Artois Csapoló Bajnokságot, amelynek győztese évről-évre a nemzetközi, Brüsszelben megrendezett bajnokságon mérheti össze tudását a világ szinte valamennyi országából érkező versenyzővel.
A képzési programhoz tartozik a gasztronómia és a sör kapcsolatának megismertetése. Egy valóban felkészült pincér, vagy csapos képes egy vacsora élményét megsokszorozni azzal, ha az ízek harmóniáját biztosító söröket tudja ajánlani egy-egy étel mellé.
"Hiszünk abban, hogy ha minél több, sörökben, vagy sörcsapolásban jártas vendég látogat el éttermekbe, szórakozóhelyekre, az hatással van a vendéglátásban dolgozókra, a vendéglátóhelyek tulajdonosaira is. Így mindkét irányból próbáljuk a kulturált sörfogyasztást népszerűsíteni." - tette hozzá az igazgató.