A legtudatosabb és legtöbbet költő vásárlók a webáruházakban fordulnak meg, és többnyire kozmetikumot, könyvet illetve ruhaneműt vesznek - derül ki a kirakat.hu és a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből.
2007. december 18. kedd 12:50 - Hírextra
A kutatás alapján a netezők az átlagosnál jóval több embert ajándékoznak meg idén. Míg az internetet nem használók 23 százaléka 3-4 embernek, 29 százaléka pedig 5-9 embernek vásárol, addig a világhálót jól ismerők 38 százaléka 5-9, 25 százaléka pedig több mint tíz embert akar meglepni karácsonykor. A netezők egyébként a piac kivételével az összes vásárlási helyszínt jóval nagyobb arányban keresik fel, majdnem minden fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, és jóval többet is költenek. Egy tipikus internetező átlagosan hét embernek vásárol, több mint 30 ezer forintért - derül ki a kutatásból.
Pénzköltés előtt a világháló használóinak több mint a fele szokott valamilyen formában tájékozódni a lehetőségekről, míg az internetet nem használóknak csak a negyedére jellemző ugyanez. A netezők fele egyébként heti rendszerességgel keres információkat különböző termékekről vagy szolgáltatásokról, tehát jóval tudatosabban választanak.