Ezt akarok kapni karácsonyra!
Megszületett a nászajándéklista testvére, a karácsonyi ajándéklista. Az Egyesült Államokban feleségek, menyasszonyok, barátnők lelkesen válaszolnak a legrafináltabb és legagresszívebb üzleti stratégiákra.
2007. december 18. kedd 10:53 - Hírextra
A dolog a következőképpen működik: az üzletek felhívják klienseik figyelmét arra, hogy ha beküldik hozzájuk kívánságaik listáját, készséggel továbbítják azt a potenciális ajándékozóknak, férjeknek, nagymamáknak, gazdag rokonoknak. A lista mellé lehet személyes videót is csatolni, ezt a kuncsaft készíti el és az üzlet továbbítja a címzettnek elektronikus levélben.
Ezek az üzletek mindent árulnak, a kávéfőzőtől kezdve az 5 ezer dollár dolláros fülbevalóig - írta a Corriere della Sera című olasz napilap. Egy 64 ezer emberen történt felmérés szerint december első felében a megkérdezettek 19 százaléka készítette el már a kívánságlistáját. A többségüknek tetszik az új szolgáltatás, praktikusnak mondják, mondván így nem kell visszavinni a nem megfelelő vagy nem tetsző ajándékot. Férfiak esetében pedig nem fordulhat elő olyan blamázs, mint amikor olyan ajándékot vesznek a feleségnek, amilyen van már neki.
De azért van olyan ember is, aki felháborodik és úgy gondolja: az ajándékozás egy kicsit több egyszerű üzleti tranzakciónál, amelyet ráadásul egy harmadik fél közvetít. A vásárlási kedv fokozásának egy másik eszköze a zene. Julian Treasure marketingszakember írja Sound Business című könyvében, hogy "a zene a biznisz számára nagy, felfedezésre váró világ" és hivatkozik azokra a felmérésekre, amelyek szerint a megfelelő zene az üzletekben 30 százalékkal emelheti a forgalmat. A zenét - írja - nem kell feltétlenül nagy neveknek szolgáltatniuk. Arra azonban mindenképpen ügyelni kell, hogy megfeleljen az üzlet stílusának. Van, ahol Paris Hilton, van ahol Eric Clapton kell, máshová pedig inkább Björk illik.
A nagy divatcégek egyre jobban alkalmazzák ezt az üzleti fogást, és keresettek a music design-ra szakosodott cégek, mint például a DMX.
Forrás: MTI