Hivatalos: Januárban jön a BMW X6
A januári Detroiti Autószalonon mutatkozik be a BMW X6, amely formabontó kialakításával sokak véleményét megosztja. Az új modellben mutatkozik be a két turbóval lélegeztetett 400 lóerős V8-as is.
2007. december 18. kedd 10:29 - Hírextra
Detroit egyik legnagyobb újdonságát kétség kívül a BMW szolgáltatja az X6-os képében. A szériagyártásba kerülő modell gyakorlatilag teljesen megegyezik a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott koncepcióval, vagyis egy kupé vonalakkal megáldott SUV lesz a bajor modellpaletta legújabb tagja.
Az X6-hoz kapcsolódó egyik legnagyobb újdonságot a motortér rejti, ahol egy két turbófeltöltővel lélegeztetett V8-as kapott helyet. A szintén dupla turbós 35i motor hagyományait követő erőforrás alapja a jól ismert 4,4 literes egység, amely immár 400 lóerőt és 609 Newtonméter nyomatékot teljesít. A viszonylag alacsony töltőnyomás miatt a motor karakterisztikája nagyon kellemesen alakul, legalábbis erre lehet következtetni az 1800-tól 4500-as fordulatig rendelkezésre álló maximális nyomatékból. Az izmos erőforrással mindössze 5,3 másodpercre van szüksége az X6-nak az álló helyzetből százra gyorsuláshoz, amivel elég sok sportautó-tulajdonosnak okozhat majd kellemetlen meglepetést. A végsebesség természetesen a szokásos, elektronikusan korlátozott 250 km/h.
A kisebb motorok terén sem kell teljesítményhiány miatt aggódni. A kínálat részét képezi a 306 lóerős háromliteres sorhatos, és a két háromezer köbcentiméteres dízel, 231 illetve két lépcsős turbófeltöltéssel 286 lóerővel.
Mindegyik X6 modell olyan összkerék-hajtást kap, amely alaphelyzetben a teljesítmény 60 százalékát továbbítja a hátsó tengelyre. Az újdonságban debütál a DPC névre keresztelt önzáró differenciálmű is is, amelynek mechanikus és elektronikus komponensei egyaránt vannak, így az eddigi nyomaték elosztó megoldásoknál olcsóbb, a tisztán elektronikusnál (pl. menetstabilizáló) viszont jóval hatékonyabb. A rendszer lelke a két nyomatékelosztó egység, amelyeket két elektromotor mozgat a központi számítógép utasításai alapján. A rendszer már az előtt be tud avatkozni, hogy a kipörgés bekövetkezne, azonnal kevesebb nyomatékot juttatva az adott kerékre - a két motor viszont egymástól függetlenül működik, így amit az egyik keréktől elvesz, az nem kerül automatikusan a másikhoz.
A sportosság további hangsúlyozása végett az X6-os szériában kap sportkormányt és kormányról is kapcsolható hatsebességes automatát, kézi váltó viszont nem szerepel a kínálatban. A 11 választható bőrkárpit és a három különböző műszerfal betét remekül személyre szabhatóvá teszi az X5-től örökölt belső teret, ahol az új modell esetében maximum négy fő utazhat.
A BMW X6 az év második felében kerül a szalonokba.
Forrás: A5.hu