A REÖK művészeti vezetője hozzátette: a mostani kiállítás a művész életművének keresztmetszete, csaknem 110 alkotást tárnak a nagyközönség elé. Az eddigi Fischer-kiállításoktól azonban különbözik a tárlat, ugyanis elsősorban az alkotási folyamatokra koncentráltak a rendezésnél, tehát a kezdeti grafikáktól, vázlatoktól és tervektől egészen a kész művekig mutatják be a képeket. Ezzel picit beleláthatnak a látogatók a "boszorkánykonyhába", arról tudhatnak meg többet, hogyan is készül egy-egy mű.
A tárlat a REÖK palotában egy egész szintet elfoglal, így több termen keresztül élvezhetik a látnivalókat a látogatók. A kiállítást január 18-ig láthatják az érdeklődők.
A megnyitó alkalmából a Fischer Ernő Alapítvány kuratóriuma ülésezett Szegeden, majd felavatták a festő mellszobrát. A főiskola rajz tanszékén Farkas Pál szobrászművész alkotását leplezték le. A tanszék galériájának egyik szintje egyébként már több éve Fischer Ernő nevét viseli.
Az alkotóról Szuromi Pál művészettörténész korábban azt írta: a lírai absztrakt festészet egyik legkiválóbb hazai képviselője volt. Meglehetősen késve indult pályáján: csaknem 50 éves korában rendezte első kiállítását. Kezdettől fogva a mitológiai, bibliai eszmekör foglalkoztatta, továbbá tájképi, tengeri víziókat, a cirkuszt idéző látomásokat örökített meg. Míg korai műveit a telítettebb, kontrasztosabb tónushasználat jellemzi, addig a későbbiekben egyre elvontabb, légiesebb képeket készített.