A francia vállalat az első légitársaság lenne, amely szabad folyást engedne a rövid szöveges üzenetek légtérbeli áramlásának. "Jelenleg az sms-ek és a képüzenetek küldését tesszük lehetővé" - nyilatkozta az Air France egyik szóvivője Párizsban. "Az, hogy a későbbiekben a telefonbeszélgetéseket is engedélyezzük-e, az utasaink reakciójától függ" - fűzte hozzá.
A szolgáltatással egyelőre a 123 utast befogadó és európai célpontokra közlekedő A318-as típusú gépeken áll elő a francia légitársaság. Az árak a mobilszolgáltatóktól függően alakulnak, általában a külföldre irányuló díjszabás van érvényben. Az üzeneteket egy, a fedélzeten lévő jeladó továbbítja, anélkül hogy akadályozná repülőgép működését.
E technológia 3 ezer méteres magasság felett kiküszöböli az interferencia kockázatát a repülőgépek fedélzetén történő mobilhasználat esetében oly módon, hogy a fedélzeten elhelyezett hálózati egység blokkolja a földről érkező jeleket. A telefonkészülékek csak a repülőgépen elhelyezett alacsony frekvenciájú, az egész fedélzetet behálózó mini átjátszóállomással lépnének kapcsolatba, ez egy műholdra továbbítaná a jeleket, amelyeket e közvetítő útján észlelne a földi mobilhálózat.
Az Európai Unió az ősszel az új technológia használatának engedélyezését ajánlotta tagállamainak.
Jelenleg tilos mobiltelefont használni a repülőgépek fedélzetén, mert a készülékek bizonyítottan zavarják a fedélzeti kommunikációt és a repülőgépek navigációs rendszerét.