Fejlődő kereskedelmi kultúra
Bár jogszabály nem kötelezi a kereskedőket, egyre több üzlet cserél ki olyan ajándékot is, amely nem hibás, csak épp nem tetszik, sokadik vagy a mérete nem megfelelő - monda Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője. Kötelezően csak azoka
2007. december 24. hétfő 12:13 - Hírextra
Egyre több üzletben döntenek úgy, hogy azokat a termékeket is kicserélik, vagy felajánlják a levásárlást az ünnepek után, amelyek kifogástalan állapotban vannak, csak épp nem tetszenek, több is van már belőlük vagy például ruha esetén nem megfelelő méretűek. Legtöbbször azért döntenek így, mert nem akarnak vásárlókat veszíteni, meg akarják őrizni jó hírüket- mondta el Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
Számlára vagy blokkra azonban ilyenkor is szükség van, és érdemes már a vásárlás előtt megkérdezni, hogyan járnak el ilyen esetekben. Utólag ugyanis hiába reklamálnak a vevők, a kereskedőt semmi sem kötelezi a cserére, a levásárlás felajánlására.
A jogszabály csak azokban az esetekben írja elő a cserét, ha a termék hibás. Az mindegy, hogy ajándékról vagy hétköznapi vásárlásról van szó.
Más a helyzet a telefonon, interneten vagy postán rendelt termékek esetében. Ott az áru átvételétől számított nyolc napon belül indoklás nélkül is el lehet állni a vásárlástól. Ebben az esetben a vételár 30 napon belül visszajár, a vevőnek csak a postaköltséget kell állnia. 8 napon túl pedig a vásárlás általános szabályai az érvényesek.
Forrás: FH