Január 7-én először jelenik meg Lorin Maazel a karmesteri pulpituson azóta, hogy 1963 januárjában 32 évesen első ízben lépett fel ott. A társulat úgy tudja, hogy e két dátum közötti idő a leghosszabb, amelyet bárki valaha is távol töltött az operaháztól.
Maazel az első, aki a Metropolitanben vezényel, és ugyanakkor a New York-i Filharmonikusok zenei igazgatói posztját is betölti azóta, hogy Leonard Bernstein Giuseppe Verdi Falstaff című operájának felújítását vezényelte ott 1964-ben. Egyes operaelőadások között Maazel saját zenekarát is vezényli majd a Lincoln Center koncerttermében.
A MET zenekarának adott utasításai rövidek és precízek voltak: ezt rövidebben, azt hosszabban, ezt hangosabban, azt viszont halkabban. Semmi hangzatos kijelentés. Maazel úgy gondolja, hogy a két zenekar nagyon is egybehangzó lesz, ha ő vezényel, ámbátor nem kedveli az összehasonlítást, sőt "gyűlöletesnek" találja azt.
Lorin Maazel főleg Európában vezényelt operákat. Ő volt az első amerikai, aki Bayreuthban 1960-ban az ünnepi játékokon vezényelt. 1965 és 1971 között a berlini Deutsche Oper, 1982-1984 között pedig a bécsi Staatsoper karmestere volt. Második esztendeje zenei igazgatója a Valencia Szófia spanyol királynőről elnevezett operaháznak, ahol múlt pénteken Verdi Don Carlos című operáját vezénylte mielőtt Virginia államba utazott volna, hogy a karácsonyi ünnepeket farmján töltse.
A Metroplitannek jelenleg csak öt olyan tagja van, akik 45 évvel ezelőtt is tagjai voltak az együttesnek és közülük hárman lépnek fel A walkür január 7-i előadásán, amelyet Maazel vezényel: Sandor Balint, Raphael Feinstein és Marylin Stroh.