A szombati tárgyalásoknak köszönhetően a vasúti dolgozók által választható béren kívüli juttatások összege éves szinten 250 ezer forintra nő. A MÁV Zrt. tehát mind az öt reprezentatív szakszervezettel aláírta a három évre szóló foglalkoztatáspolitikai megállapodást, amelyben a munkavállalók foglalkoztatás-biztonságának feltételeit, továbbá munkaerő-piaci mobilitásának javítását rögzítették.
A VDSZSZ Szolidaritás azért nem írta alá a megállapodást, mert az érdekképviselet az alapbérfejlesztésen túl további 10 százalékos alapbérfejlesztést is követelt a MÁV-társaságok privatizációjából befolyó összegből. Az érdekképviselet a MÁV Cargo hasonló esetét hozza példának.
Halasi Zoltán, a VDSZSZ egyik ügyvivője a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy január 7-ére összehívták a MÁV Startnál működő szakszervezeteket, amelyek képviselői eldöntik, hogy a jövőben keményebb munkavállalói eszközöket vetnek-e be, azaz sztrájkolnak-e.
Az öt vasutas szakszervezet vasárnap délután a MÁV Starttal tárgyal. Az egyeztetésekről a cég szóvivője, Balogh Fazekas Anita csupán annyit árult el, hogy bértárgyalás folyik, részletekről csak azután számolnak be, ha megállapodás születik.