Mennyiség helyett minőség, hordó helyett palack - hangzik az osztrák borászok jelszava, az irányváltás pedig 2007-ben sikert hozott az ágazatnak: egy év alatt 14 százalékkal 93 millió euróra (23,6 milliárd forint) emelkedett az exportbevétel, holott nagyjából ugyanannyi - 51 millió liter - bort adtak el külföldön, mint 2006-ban.
"Éppen a legfontosabb piacokon, Németországban, Svájcban és az Egyesült Államokban sikerült az áttörés a minőségi palackozott borok kategóriájában" - nyilatkozott Willi Klinger, az osztrák bormarketing társaság (ÖWM) ügyvezetője. Üveges borból tavaly 11 százalékkal több kelt el külföldön, az ebből származó bevétel pedig 16 százalékkal emelkedett. "Az osztrák bort különleges, egyedi, természetes előállítású és kiváló minőségű termékként pozicionáló piaci stratégia meghozta a várt eredményt" - mondta Klinger.
A szőlő- és bortermelés színvonalának további javítását szolgálja az a 20 milliárd euró plusz támogatás is, amelyet az osztrák kormánynak tavaly sikerült kiharcolnia Brüsszelben az uniós borreform tárgyalásakor.
Az osztrák borászok a hazai fogyasztási szokások alakulásával is elégedettek. Az évtized enyhe csökkenést hozó első fele után 2006-ban megfordult a trend: összesen 264 millió liter bel- és külföldi bort adtak el Ausztriában. Ennek közel kétharmadát a vendéglátásban értékesítették, ahol az osztrák borok részesedése 84 százalékos.