"Egyrészt borzasztóan sajnálom, hogy nem rendezik meg a versenyt, hiszen nagyon keményen készültünk a ralira. Egyelőre azt sem tudom, hogy milyen hatással lesz ez a csapat jövőjére" - mondta az MTI-nek Szalay Balázs. "Másrészt, mint a rendező ASO kelet-európai képviselője teljes mértékben egyetértek a döntéssel, hiszen semmiképpen sem szerették volna veszélynek kitenni a résztvevőket. Kemény elhatározás volt, hogy lefújták a viadalt, hiszen több milliárd euró volt a tét."
Szalay elmondta, hogy a csapat szombaton indul Budapestre:
"Egyelőre keressük a repülőjegyeket."
"Mérhetetlenül csalódott vagyok" - fogalmazott a csapat honlapján Palik László. "Sokkal rosszabbul érzem magam, mint amikor 2004-ben felborultunk és eltörtem a karomat, vagy amikor 2006-ban Európában felrobbant a motorunk. Bevallom, azt hittem, hogy saját felelősségre nekivághatunk a viadalnak, s biztosra veszem, hogy mindenki rajthoz állt volna. S, hogy most mi lesz? Hazarepülünk, de a technikát is vissza kell juttatni Magyarországra. Mi ugyanis arra készültünk, hogy Dakarig megyünk. Előre kifizettük az üzemanyagot, a repülőjegyeket, a szállást, a hajószállítást, úgyhogy egyelőre tanácstalanok vagyunk."
A Dakar 2008 indulóit szívesen látják a Budapest-Bamako szervezői: viadal Lisszabonban tartózkodó résztvevői január 15-én a spanyolországi Almeriában csatlakozhatnak a mezőnyhöz - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
"Megdöbbentett a hír és csak együttérzésünkről tudjuk biztosítani a magyar legénységeket"- mondta Szabó Gál András, a magyar szervezésű futam szellemi atyja. "Eddig három külföldi dakaros csapat keresett meg, hogy indulni szeretnének a Bamakón" - tette hozzá.
A Budapest-Bamako ralira a nevezés még októberben lezárult, ezért új csapatok már nem tudnak nevezni. A Dakar magyar legénységeinek a futam szervezői azonban hajlandók helyet szorítani.
A szervezők biztonsági okokból teljes egészében törölték az eredetileg szombaton elrajtoló Dakar-ralit. A viadal 1979 óta íródó történetében példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a versenyzők és a kísérők testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon. Az autósok között három duó képviselte volna a piros-fehér-zöld színeket, a motorosoknál ketten akarták átszelni a sivatagot, a kamionosok mezőnyében pedig négy magyar trió szeretett volna eljutni Dakarba.