Huszonkét brit repülőtér készül bevezetni a rendelkezést, köztük a londoni Heathrow és a manchesteri, glasgow-i, valamint az Edinburgh-i légikikötő. A gyakorlati megvalósítás viszont részben a légitársaságok biztonsági politikáján, részben a repülőterek felkészültségén múlik.
A Gatwick például csatlakozna a könnyítéshez, ám még nem állították fel a szükséges csomagvizsgáló berendezéseket, ebben a cipőben topog még többek között Edinburgh, Bristol vagy Luton is.
A repülőtársaságok egyrészt a gépek biztonsága miatt aggódnak, másrészt a megszaporodó kézipoggyászoknak is több helyre van szüksége, s ezt sem tudják minden gépen megoldani.
A British Airways mindenesetre felszállónként két csomagot enged az utastérbe. A Virgin Atlantic viszont kategóriánként mérlegel: két kézipoggyász csak az első osztályon utazóknak jár.
Vannak olyan légitársaságok is, amelyek nem kívánnak csatlakozni a liberalizációhoz. Az EasyJet egyik vezetője, Andy Harrison egyszerűen arra hivatkozott, hogy az utasok csak megkavarodnak a hol egy csomag- hol két csomag dilemmától, ezért ésszerűbb a következetesség, kitartanak az egycsomagos politika mellett.
A két kézipoggyász egyébként méretre egyenként 56cmX45cmx25cm lehet - természetesen kerekekkel, zsebekkel és fogantyúkkal együtt.