A különböző sport-, és kulturális eseményekre vásárolt jegyek újraeladása rendkívül jövedelmező üzletnek számít az eBay, Viagogo, Seatwave valamint az ezekhez hasonló online aukciós és jegybörzeoldalakon, ahol az eladó és a vevő könnyen egymásra talál egy minimális jutalék fejében.
A jegyekkel való üzérkedés azonban felbőszítette az események támogatóit, akik egyszerűen "profitéhes parazitáknak" titulálták az aukciók szervezőit, mert bár a jegyek sokszor pénztári árak többszöröséért kelnek el, a szórakoztatóipar ebből semmit sem kap.
Jó példa erre a Led Zeppelin együttes tavalyi londoni koncertje, a 125 fontért (42 ezer forintért) beszerezhető jegyekért az interneten átlagosan 7425 fontot (2,5 millió forintot) adtak - a Seatwave szerint.
A zenei ipar az egyre csökkenő CD-eladásokkal küzd, miközben az élő koncertek még mindig sokat számítanak. A jegyek újraeladása a sokkal kedvezőbb feltételeket teremtő internetre költözött, miközben egyes árusok gyanús ügyleteket folytatnak. Sokszor már a hivatalos árusítást megelőzően hirdetik a jegyeket, jótékonysági rendezvényekre adott ingyenes belépőket pénzért adják tovább, néhány esetben pedig hamis jegyeket árulnak.
A művészek és a sportolók érthető módon azért neheztelnek az üzérekre, mert a jegyek óriási összegekért cserélnek gazdát, miközben a többletbevételekből ők semmit sem kapnak - mondta John Whittingdale az angliai kulturális, média- és sportszövetség elnöke.
A szövetség és a törvényhozók is vonakodnak attól, hogy törvényekkel szabályozzák az online jegykereskedelmet, azonban ha nem születik egy önként választott megoldás, talán nem marad más választás - tette hozzá az elnök.