A 2008. január 3. és 2008. január 6. között, a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív, ezerfős mintán végzett kutatás fő célja annak kiderítése volt, hogy a 18 évesnél idősebb korúak milyen fogyasztási cikkeket vásároltak karácsonyra, és összesen mekkora összeget költöttek ajándékokra. Vizsgálták azt is, hogy mennyire voltak elégedettek az ajándékokkal, találtak-e hibát azokban, valamint tapasztaltak-e visszaéléseket a kereskedők, áruházak részéről a vásárlások során.
A novemberi kutatás eredményei szerint a magyarok elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot terveztek vásárolni karácsonyra. A januári kutatás eredményei azonban azt mutatják, hogy a ruha lett a slágertermék az ünnepi ajándékozások alkalmával.
A korábban jelzettnek megfelelően népszerű ajándéknak számítottak még a konyhai eszközök, a CD-k, DVD-k is, valamint az idei felmérés azt mutatja, hogy műszaki cikkek, fehérneműk is szép számmal kerültek a fa alá.
Érdekesség, hogy majdnem mindegyik vizsgált fogyasztási cikket az internethasználók jóval nagyobb aránya vásárolta meg, mint az internetet nem használóké, ez alól kivételt mindössze a fehérnemű képez.
Az ajándékozók 44 százaléka vásárolt 10 és 30 ezer forint között, mely a korábbi felmérés adataihoz képest csak kis eltérést mutat. Ugyanakkor jóval magasabb lett azon vásárlók száma (24 százalék helyett 39 százalék), akik többet költöttek 30 ezer forintnál.
A felnőtt magyar lakosság 5 százaléka vásárolt karácsonykor valamilyen ajándékot interneten keresztül, és a vásárlók 86 százaléka pozitív tapasztalatokat szerzett. A vevők 75 százaléka állította, hogy időben megérkezett az áru, 69 százalékuk szerint pontos tájékoztatást kaptak, míg 58 százalék úgy vélte, olcsóbban jutott az áruhoz.
A felmérés adatai alapján a felnőtt magyar lakosok mindössze 3 százaléka vitte, illetve vitette vissza a karácsonyra átadott vagy kapott ajándékot az üzletbe, a többség elégedett volt a vásárolt termékekkel.
Az elégedetlenséget a válaszadók szerint leginkább az okozta, hogy nem tetszett a kiválasztott ajándék, illetve minőségi kifogások merültek fel, vagy nem működött a termék.
A karácsonyi vásárlók mindössze 5 százaléka tapasztalt valamilyen visszaélést az üzletekben, boltokban. Ők elsősorban azt kifogásolták, hogy hibás volt a termékeken az ármegjelölés, vagy pontatlanul számolták az árakat, illetve, hogy lejárt szavatosságú, rossz minőségű élelmiszert kaptak.
A januári felmérés alapján nem történt visszaélés bankkártyával vagy hitelkártyával, sem bolti, sem az interneten keresztül történő vásárlások során.