Nagy Bandó nem javít utat
A helyi közútkezelő műszakilag nem tartotta támogathatónak, hogy Nagy Bandó András író-humorista figyelemfelhívó szándékkal saját költségén Orfű közelében szerdán elvégeztesse a 6.604-es út 8,050 és 12,280 kilométerszelvények közötti részén a kátyúzást, a
2008. január 24. csütörtök 06:35 - Hírextra
A másfél köbméter aszfalt felhasználásával tervezett kátyúzás így elmaradt. A Magyar Közút Kht. helyi igazgatósága előzetesen ugyan elvi engedélyt adott a munka elvégzésére, de a választott technológiát az elkövetkező napok időjárási körülményei között nem tartotta alkalmazhatónak. Az igazgatóság képviselői ezt a helyszínen közölték a felkért kivitelezővel.
"A közútkezelő így akarta megelőzni azt a szégyent, amely akcióm következtében érte volna" - kommentálta Nagy Bandó András a cégnek a kátyúzást megtiltó határozatát.
A humorista hozzátette: lehet, hogy a felhasználandó aszfalt műszakilag nem alkalmas az útfoltozásra, mert csak 2-3 hónapot bír ki, de senkinek sem ártana vele és az autósok legalább a tavaszra tervezett útfelújításig sima aszfalton közlekedhetnének.
Megjegyezte, vele csak szóban közölték, hogy nem járulnak hozzá a kátyúzáshoz, miután a társaság öt szakembere szemlét tartott a helyszínen. A közútkezelő egyik képviselője arról próbálta meggyőzni őt, hogy ezen az szakaszon nincs is szó kátyúkról, pusztán "útkopásról".
A Magyar Közút Kht. közölte, hogy télen csak a forgalomra fokozottan veszélyes kátyúkat javítja ki. A többi kátyút a tartósabb megoldásra lehetőséget adó melegebb időben javítja.
Elismerik, hogy a 6.604-es út rendkívül elhasznált burkolatán számos betömött és még be nem tömött kátyú nehezíti a közlekedést. A végleges megoldás csak a teljes burkolatcsere lenne, erre azonban nincs forrás. A karbantartást az országos közútkezelési szabályzat szerint végzik.
A Magyar Közút Kht. munkatársai a múlt év november közepe óta a Dél-dunántúli régióban 4.806 kátyút regisztráltak. Ebből 97 tonna télen is használható alapanyag felhasználásával 3962 kátyút javítottak ki.
Forrás: MTI