1948-ban alapították meg játékszer-vállalkozásukat, a Wham-O-t, amely később a frizbit is útnak indította. A hula hoop ötletét egy barátjuktól vették, aki elmesélte nekik, hogy egy ausztráliai iskolában a gyerekek karikát használnak a tornaórán. Ami újat ketten hozzátettek, az a Marlex volt, egy különlegesen hajlékony műanyag. 1958-ban kezdték el forgalmazni, és két év alatt 25 milliót eladtak belőle - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.
Az Egyesült Államokban a Wham-O 1968-ban megszervezte a hula hoop-világbajnokságot, amelyet 1980-ig rendszeresen megtartottak. Több mint kétezer város és kétmillió ember vett részt bennük. Aztán a láz alábbhagyott.
1994-ben a Coen-testvérek újra ráirányították a figyelmet A nagy ugrás (The Hudsucker Proxy) című filmjükben, amelyben olyan sztárok játszottak, mint Paul Newman és Tim Robbins. A karika bevonult olyan neves artisták kelléktárába is, mint a Cirque du Soleil tagjai.
Ma már az edzőtermekben is előkelő helyen áll, hála a mozdulatnak, amely karcsúsítja a csípőt, a derekat. A szakértők szerint 10 percnyi hula hoop több mint 100 kalória égethető el. Javítja a szívműködést, erősíti a has-, a láb, a kar- és a nyakizmokat, hajlékonyabbá tesz. Beyoncé és Charlize Theron is ezt alkalmazzák zsírégetőnek.
Amerikában új neve is született: a hula-fit mai funkcióját valóban jobban kifejezi, hisz nemcsak szórakozás, hanem sport is. Gondatlanul nem is lehet űzni, mint ahogyan egy ottawai és egy connecticuti kutató megállapította, mert a karika mozgásban tartásához 18 dologra kell egyszerre figyelni.