Ughy Attila szerint a kerületi szabályozási tervnek (KSZT) tartalmaznia kellene a kötelező közlekedésfejlesztést, és - a kormányzati negyed épülettervének megfelelően - azt is, hogy az érintett területen csak a megújuló energiaforrásokat is felhasználó épületet lehessen építeni.
A bizottsági elnök elmondta: módosító javaslatokkal akartak élni a bizottságban, erre azonban nem volt mód, mivel a fővárosnak a KSZT kérdésében csak egyetértési joga van. A fideszes politikus ezért kezdeményezte, hogy az ügyben egyeztessen egymással a főváros és a VI. kerület főépítészi irodája, majd a bizottság inkább a két hét múlva esedékes ülésén tárgyalja az előterjesztést.
Ughy Attila kifogásolta azt is, hogy az előterjesztés túl általánosan fogalmaz; előírja például, hogy a Podmaniczky utcában közlekedési folyosót kell kiépíteni, de azt, hogy ennek villamosnak kell lennie vagy elég egy trolibuszsáv, nem. Az előterjesztés tartalmazza továbbá, hogy a Nyugati téri BKV buszvégállomásnak meg kell szűnnie, azt azonban nem, hogy hová helyeznék át. (Az elképzelések szerint a Nyugati pályaudvarnál induló- és végállomással rendelkező buszjáratok a jövőben körjáratként üzemelnének majd.)
Horváth Gyula (MSZP) bizottsági alelnök ugyanakkor úgy látja: a KSZT minden jogszabálynak megfelel és minden kérdést - a közlekedésfejlesztést, az aluljáró-építést vagy felüljáró-karbantartást, a zöldterület-fejlesztést, stb. - kezel. A szocialista politikus szerint a pontosabb szabályozás nem a KSZT feladata.
A bizottság végül megszavazta az előterjesztést; Terézváros kerületi szabályozási terve csütörtökön a Fővárosi Közgyűlés elé kerül.