Leselejtezett buszokat vesz a BKV
A BKV többletforrás igénylése nélkül cseréli le elöregedett, környezetszennyező autóbuszait, az erre irányuló projektet a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottsága szerdán elfogadta - áll a BKV csütörtökön az MTI-hez eljutta
2008. január 31. csütörtök 12:44 - Hírextra
Ezzel együtt határozottan visszautasítják, hogy felmerült volna "rossz üzembiztonságú" járművek Budapestre hozatala.
Közlésük szerint jelenlegi járműparkukban több száz 18 évnél idősebb autóbusz található, amelyek káros-anyag kibocsátásuk alapján (nitrogén-oxidok, szénmonoxid, szénhidrogének, részecskék) még az EURO 0 környezetvédelmi előírás követelményeinek sem felelnek meg.
A BKV Zrt. állítása szerint 2000 után készült használt autóbuszokat igyekeznek beszerezni, amelyek teljesítik az EURO 4-es környezetvédelmi követelményeket, így 10 százalékkal csökken majd a káros-anyag kibocsátás.
Ismertetésük szerint a közbeszerzési folyamat még nem zárult le, a tender elbírálási szempontjai között pedig szerepel az ajánlati ár, a műszaki tartalom, a légkondicionáló berendezés megléte, a környezetvédelmi kategória, az utastájékoztató rendszer, az alacsony belépési szintű ajtók száma, a hosszú élettartamú, korrózióálló vázszerkezeti és burkoló elemek részaránya, valamint a szállítható személyek száma.
Az alacsonypadlós autóbuszokat a XIII. és a IV. kerületet érintő 30-as, a XVIII. kerületet érintő 182-es és 184-es, 282E-es, 284E-es viszonylatokon indítják be, ezenkívül hálózati fejlesztésekre, a zsúfoltság csökkentésére használják, többek között a XVII. kerületben. Számításaik szerint ez az akció az egy férőhelyre jutó üzemeltetési költségekben is csökkenést eredményez.
A cég pénzügyi stabilizációjának megteremtése után folytatódnak majd az autóbusz-beszerzések - tájékoztatott a BKV.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) január elején több fórumon azt hangoztatta, úgy tudják: a közlekedési vállalat 60 használt, Svájcban éppen leselejtezett Volvo típusú autóbusz vásárlását tervezi, mert a cégnek nincs pénze új, darabonként 50-80 millió forintos járművek beszerzésére.
A VEKE ezt az értesülését azzal kommentálta, hogy nézetük szerint ez nem jelentene megoldást, mert legalább 200 új buszra lenne szükség ahhoz, hogy nyugat-európai színvonalú szolgáltatást nyújtson a BKV, ráadásul ezek a járművek az eddigi tapasztalatok alapján sokszor meghibásodnak.
Kiricsi Karola, a BKV Zrt. szóvivője a VEKE értesülésére reagálva akkor azt közölte: "egyáltalán nincs eldöntve, hogy ki lesz a beszállító".
Forrás: MTI