Ez az első út, amelyet a Gas to Liquid (GTL) technológiával készült üzemanyaggal tesz meg egy utasszállító gép.
A légi közlekedési iparágra nagy nyomás nehezedik; a nyersanyagárak gyorsan emelkednek, és világszerte elvárás, hogy környezetbarát üzemanyaggal közlekedjenek a repülők. Az Airbus szerint a földgázból előállított kerozin kénmentes és gazdaságosabb a hagyományos üzemanyagoknál. Sebastien Remy, üzemanyag-fejlesztési igazgató elmondta, reméli, hogy 2025-re már az utak 25 százalékát újgenerációs kerozinnal teszik meg az Airbus gépek.
A GTL technológia tökéletesítésén közösen dolgozik a repülőgépgyár és a Rolls-Royce, valamint a Shell és a Qatar Petroleum. Az EADS, az Airbus anyacége és partnerei tavaly ősszel kötöttek megállapodást a stratégiai együttműködésről. A kutatás java részét a Qatar Science and Technology Park dohai bázisán végzik. A Pearl GTL projekt keretében az évtized végére Katarban beindul a világ legnagyobb, szintetikus kerozint gyártó üzeme, ahol napi 140 ezer hordó GTL-üzemanyagot termelnek majd. Ebből 12 ezer hordó, azaz évi mintegy 500 ezer tonna lesz GTL kerozin.
A Boeing, az Airbus legnagyobb vetélytársa ugyancsak nekilát az alternatív üzemanyagok tesztelésének: a Virgin Atlantic London és Amszterdam között közlekedő járatán, egy Boeing 747-esen februárban próbálnak ki egy új típusú bioüzemanyagot.
A légi közlekedés egyébként a globális széndioxid-kibocsátás 2 százalékáért felel.