A zeneszerző-karmester Alex Pryer Nagy-Britanniában élő, orosz származású fiatalember, (saját megállapítása szerint mellékesen) Konsztantyin Sztanyiszlavszkij, az orosz színjátszás múlt század eleji megújítójának dédunokája.
Pryer 10 éves korában adta első szóló koncertjét a Covent Gardenben, 12 évesen díjat nyert a BBC ifjú zeneszerzőknek kiírt pályázatán, s 13 éves kora óta a szentpétervári konzervatórium hallgatója.
Alex már több operát is írt. Kipling A dzsungel könyve című művének megzenésítéséhez az ötletet az Új Opera - a moszkvai Nagyszínház néhány volt szólista sztárjának társulata - adta az akkor 13 éves Alex Pryer korábbi szerzeményeinek ismeretében, s ez az együttes valósította meg az előadást. A koreográfiát Natalja Kaszatkina és Vlagyimir Vasziljev, a század végi orosz balett két csillaga jegyezte.
A zeneszerző úgy nyilatkozott, hogy szerinte nem balettet, hanem zenedrámát írt. Az előadás látványos, s igen vonzó lehet a gyerekek számára is, de a lényeg a történet mélyebb tartalma, amely azt feszegeti, hogy mennyire nem könnyű az egyén sorsa a társadalomban.
Arról, hogy milyen érzés ilyen fiatalon egy tapasztalt, nagy szimfonikus zenekart vezényelni, Alex Pryer úgy nyilatkozott: nem érdemes a kérdést a kor felől megközelíteni, hiszen a profik a szakmai tudás alapján ítélik meg egymást.
Kérdésre válaszolva elmondta: jelenleg éppen hat műből álló történelmi operacikluson dolgozik, s egyszerre három operával foglalkozik, de azt hiszi, ez nem jó módszer, inkább egyet kell megírni, aztán folytatni.
A fiatal zeneszerző azt is kifejtette: igen aktuálisnak tartja az opera műfaját, amely ugyanúgy képes megújulni, ahogyan például a festészet is mindig megújult az idők folyamán. A XX. század a komorság és a borúlátás kora volt, de a XXI. század a népzene visszatéréséé és az olyan zenéé lesz, amelytől az emberek jól érzik majd magukat.