Ken Livingstone London polgármestere azt mondta: azzal, hogy a várost alacsony szennyezettségű zónává minősítik javulni fog a levegőminőség és csökkenni fog a környezetszennyezéssel összefüggő halálesetek száma.
A teherautósofőröket képviselő csoportok szerint a rendelet sok pénzt fog felemészteni, de ehhez képest kevés haszna lesz.
A rendelet értelmében kamerák egész hálózatával figyelik a városba érkező járműveket. Rendszám alapján ellenőrzik, hogy a kérdéses teherautók megfelelnek-e az európai uniós követelményeknek. A napi 200 fontot azon teherautók fizetik, amelyek nem felelnek meg ezen előírásoknak. Nem fizetés esetén ezer font bírsággal sújthatók.
A zónarendelet kezdetben a dízelmotoros és 13,2 tonnánál nehezebb teherautókra vonatkozik, de még a nyáron a kisebb járművekre is kiterjesztik, kivéve a személyautókat és motorokat.
London vezetősége a világ legnagyobb alacsony szennyezettségű zónáját kívánja létrehozni. Hasonló zóna lett több európai nagyváros, így Berlin és Stockholm.
A polgármester 2003-ban dugódíjat tett kötelezővé, vagyis azt, hogy a hivatali órákban a belvárosba hajtó járműveknek 8 fontot kell fizetniük. Többek szerint a rendeletnek köszönhetően kevesebb a dugó, és egyre több a busz és a bicikli.