A MÁV Zrt.-vel tartott egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke arról számolt be, hogy a munkáltató nem ajánlott semmit a tárgyaláson, továbbra is kitart korábbi álláspontja mellett.
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója és a MÁV tárgyalódelegációjának vezetője hangsúlyozta: továbbra sem tartják indokoltnak, jogosnak, gazdaságilag teljesíthetőnek a szakszervezet követelését.
Bárány Balázs hangsúlyozta: követelésük 11-12 milliárd forintból rendezhető lenne.
A szakszervezet szerint kedd este a MÁV menedzsmentje 5.000 forintos kifizetéseket ajánlott fel a dolgozóknak, így próbálva rábírni őket, hogy kilépjenek a sztrájkból.
Zsoldos Marianna ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: az 5 ezer forint jutalmat azoknak adják, akik biztosítják a közlekedést.
Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerint a VDSZSZ-en kívül immár minden érintett szervezet világosan látja és kimondja, hogy a sztrájkkövetelések irreálisak. Emlékeztetett arra, hogy az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) meghatározó szereplője, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége felelőtlennek és jogilag megalapozatlannak nevezte a VDSZSZ sztrájkját kedden adott ki közleményében.
A VDSZSZ sztrájkbizottsága délután ülésezik, értékeli a helyzetet, majd dönt a további lépésről.
A délelőtti egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke kijelentette: a munkába állóknak felajánlott 5 ezer forint "júdáspénz", felajánlásával a MÁV nem gyengítette a sztrájk támogatottságát, inkább növelte az elszántságot a sztrájkolókban.
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START szóvivője az egyeztetést követően a helyszínen újságíróknak elmondta: nem közeledtek az álláspontok a tárgyaláson.
Sághy Zoltán, a MÁV-START kommunikációs igazgatója úgy nyilatkozott: a MÁV Cargo privatizációjában a 2,5 havi bérre vonatkozó követelést nem tudják teljesíteni, mert nincs rá hatáskörük, a 10 százalékos többletbéremelésre pedig nincs pénzügyi fedezete a cégnek.
A MÁV-START és a VDSZSZ között az egyeztetés pénteken 12 órakor folytatódik.
Balogh-Fazekas Anita bejelentette, hogy megerősítik a pályaudvarokon az utastájékoztatást, a peronokon mintegy 100 munkatársuk dolgozik majd, és ad információt az érdeklődőknek.
A MÁV 14.00 órai közlése szerint a vonatok 40 százaléka közlekedett, délelőtt 11 óráig 1.236 vonat közül 487 járt, a 11 óráig közlekedő tehervonatok száma 168 volt (egy átlagos napon 500-600 tehervonat közlekedik).
A vidéki regionális forgalomban a vonatok 3 órás időközönként járnak, az InterCity és a távolsági vonatközlekedés kiszámíthatatlan.
A budapesti elővárosban két-három vonattal lehet utazni általában óránként-kétóránként, az elővárosi járatokat korlátozott számban indítanak, illetve fogadnak a három budapesti fő pályaudvaron - közölte a MÁV szerdán 15.00 órás adatokra támaszkodva.
Miskolc területén a vonatok 3 óránként járnak, Zalaegerszeg állomáson a jegyvizsgálók sztrájkja miatt csak 3 járatot indítottak, a Citadella InterCity - nem mindig IC-ként - de oda-vissza közlekedik.
Szombathelyen és környékén vonatpótló buszok járnak, Debrecenben csak időnként járnak a vonatok.
Pécs és Szeged környékén csak egyes vonalakon van vasúti közlekedés.
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-START szóvivője az MTI-nek elmondta: felmérésük szerint egyelőre elegendő autóbusz-kapacitás áll rendelkezésre a Volán-társaságoknál, illetve a BKV-nál a vonatpótlásra, az utasok elszállítására.
Ettől függetlenül a MÁV-START munkatársai kedden több cégtől is indikatív árajánlatot kértek be, arra az esetre, ha szükség lenne többletautóbusz-kapacitás vásárlására. A megkeresett cégek között volt hazai, illetve Magyarországon képviselettel rendelkező külföldi cég is.
A MÁV-nak felajánlotta kapacitását az OrangeWays távolsági buszjáratokat üzemeltető cég is, ezzel kapcsolatban Balogh Fazekas Anita elmondta: a felajánlott autóbuszokat vonatpótlóként nem lehetett volna igénybe venni, mert a vonatpótló autóbuszokra a MÁV-START-nak szakmai személyzetet, azaz jegyvizsgálót is biztosítania kellett volna.