Annak ellenére, hogy egy Boulez- vagy Kurtág-ősbemutató mindig nagy eseménynek számít, a Piano Project - new pieces for piano címmel az Universal Edition gondozásában megjelent zongoradarabokat tartalmazó kotta bemutatójának főszereplői elsősorban nem a zeneszerzők, hanem az előadók voltak. A kortárs komolyzene legnagyobb alkotóinak legújabb műveit ugyanis a párizsi konzervatóriumban 9 és 21 év közötti amatőrök mutatták be.
Anne-Lise Gastaldi és Valérie Haluk, két fiatal zongoraművész és zongoratanár kezdeményezésére hat év közös munkát követően Georges Aperghis, Pierre Boulez, Eötvös Péter, Ivan Fedele, Cristóbal Halffter, Michaël Jarrell, Kurtág György, Luis de Pablo és Salvatore Sciarrino kifejezetten zongoratanulásra szolgáló darabokat szerzett anélkül, hogy saját művészi stílusukról lemondtak volna.
Kurtág Györgytől három új szerzemény szerepel a kottában, melynek kapcsán a zeneiskolások a tévéhíradóban elmondták: nem a virtuozitás számít, hanem a csend és mindaz, amit a zongorista a művekhez hozzá tudni adni, és ez a fajta szabadság nagyszerű dolog.
Eötvös Péter személyesen tanította be Taxi várja, de Csehov szívesebben megy gyalog című művét Juliette Amielnek Párizsban. A zeneszerző tanácsai fiatal tanítványának: semmi líra, semmi érzelgősség, a kortárs zongoraművészetnek olyannak kell lennie, mint a kortárs színháznak.
"Minden művész saját személyiségét kölcsönzi a zenémnek. És ez az, ami engem érdekel" - hangsúlyozta a magyar zeneszerző a francia híradónak adott interjújában.