A Claude Monet alkotásának tartott "Bords de la Seine a Port Villez" című olajfestményt egy impresszionista kiállítás előkészületei során vizsgálták meg tüzetesebben, s ekkor derült ki, hogy a kölni Wallraf-Richartz Múzeumban kiállított műalkotás nem a híres francia festő műve.
"Egyik szemünk sír, a másik nevet" - mondta Stefan Swertz múzeumi szóvivő, hozzátéve, hogy már régóta kétségek merültek fel az 1954-ben a múzeum birtokába került festmény eredetét illetően.
A kölni városi tanács közleménye szerint három különböző bizonyíték is a kép eredetisége ellen szól: az alkotó egy vázlatot készített és csak azután folytatta olajjal, és ez Monet-ra nem jellemző. A restaurátorok a festmény felületén egy átlátszó bevonatot is találtak, amely a kép természetes öregedését kívánta utánozni, valamint a hamisító Claude Monet aláírását is két különböző színnel festette meg.
A hamisító után nem kutatnak, mert a festmény valamikor még az 1920-as évek táján készülhetett. A hamis Monet-kép továbbra is a múzeumban marad, a festmények átvizsgálására használt korszerű technikák szemléltetésére használják.
Andreas Blühm múzeumigazgató szerint lesújtó, mikor egy ilyen jelentős alkotásról kiderül, hogy hamis, viszont a felfedezés ténye a restaurátoraik rendkívüli munkáját dicséri.