Az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) kimutatása szerint a híd leterheltsége a kétszeresére nőtt 1989 óta, és nem kizárt, hogy egész Európában a legforgalmasabb csomópontnak tekinthető.
Nem sokkal marad el mögötte a Duna északi partján végigfutó A22-es autópálya bécsi szakasza (a Kaisermühlentunnel és a Nordbrücke között), ahol naponta 112 ezer jármű - teherautó és személygépkocsi - közlekedik. Ugyancsak zsúfolt útvonalnak számít a nyugati A1-es sztráda Haid (100 780) és Salzburg (91 970) környékén. A déli A2-es leterheltsége a klub becslése alapján szintén meghaladja a napi százezres szintet Vösendorfnál, a Shopping City Süd (SCS) bevásárlóközponthoz vezető részen, egyéb szakaszait pedig átlagosan 55 060 jármű veszi igénybe.
A VCÖ megállapítása szerint elsősorban az alpesi ország keleti részében ugrott meg a közúti forgalom az utóbbi években, de máshol is hasonló irányzat tapasztalható.
A klub - nem utolsósorban környezet- és klímavédelmi szempontból - a vasúti hálózat további fejlesztését és a városi matrica bevezetését javasolja.