A járatritkítások csaknem kivétel nélkül minden vonalat érintenek, vonalmegszüntetések és járatcsonkítások váltják egymást, miközben álláspontjuk szerint szinte nyoma sincs fejlesztéseknek. A járatritkítások éppúgy kihatnak a kötöttpályás vonalakra, ahogy a buszokra; hétvégén még a metróvonalak is ritkulnának, nem beszélve a ritkuló, illetve leállításra kerülő villamosvonalakról.
A buszoknál drasztikus a járatritkítás: az esténként jelenleg 10-15 percenként közlekedő járatok a város minden részében, szinte kivétel nélkül félóránként közlekednének, ez súlyosan megnöveli azok kényelmetlenségeit, akiknek két, 30 percenként közlekedő járat között kell átszállniuk. Az esti közlekedési rend visszásságait jól mutatja egy XII. kerületi példa: az Istenhegyi út térségében este 9-kor leállna a Fogaskerekű és a 21-es gyorsbusz is; miközben a javaslat szerint az egyedüliként megmaradó fekete 21-es is 10 helyett 30 percenként közlekedne.
A VEKE szerint a tervezetből kiolvasható, hogy a zsúfoltsággal mit sem törődtek az azt előkészítők: számos, ma is túlzsúfolt járat szűnik meg vagy közlekedik ritkábban a tervezet szerint. Úgy vélik: garantálható utaslemaradást fog okozni a 276E megszüntetése, a 20-as gyors és 30-as autóbuszok szétszabdalása, a csepeli 38A autóbusz megszüntetése és a 48-as rövidítése, a budakeszi 22-es gyors megszüntetése, a 99-es pesterzsébeti szakaszának megszüntetése, vagy az óbudai buszhálózat szinte egészének átalakítása. Budapest fontos járatai tűnnének el nyom nélkül a térképről: ilyen a 6-os, a 25A gyors, az 55-ös és a 85-ös gyors busz, illetve a Nyugati és Keleti pályaudvart összekötő 73-as trolibusz.
Mindezek miatt úgy látják, hogy a járatmegszüntetési csomag kivétel nélkül mindegyik budapesti kerületet negatívan érinti, egyes kerületeknek teljesen elvész a belső átjárhatósága, továbbá egymással szomszédos kerületek közötti fontos kapcsolatok szűnnek meg a javaslat szerint. Épp ezért a VEKE kitart korábban már megfogalmazott véleménye mellett: szerintük továbbra is elfogadhatatlan, sőt még megtárgyalásra is alkalmatlan a BKV 2008. évi Paraméterkönyvének tervezete.