Nagy Gábor Tamás, az I. kerület fideszes polgármestere elmondta: ha a BKV ritkítaná a várbuszjáratot, az kifejezetten hátrányos lenne például a nyári idegenforgalmi szezonban, mivel a budai Vár alig közelíthető meg más vonalon - tette hozzá.
Lovas Pál (Fidesz-KDNP), a XII. kerület alpolgármestere rámutatott, hogy elfogadhatatlanok a paraméterkönyvben foglalt tervezett változások, mivel a járatritkítások, az üzemidő-csökkentés, a várakozási idő növelése ellehetetlenítené a hegyvidéken a közlekedést.
"Diszkrét bája ennek az egésznek, hogy az előterjesztés, attól a Hagyó Miklóstól származik, aki a XII. kerület lakója - mondta az alpolgármester, majd hozzátette: érdekes, hogy bár sok járatot érint a tervezett változás, de leginkább azokat, amelyek csak a kerületben közlekednek.
Ilyen például a fogaskerekű, amely este kilenc óra után nem közlekedne, tehát hétvégenként a hegyre feljutni (a 21-es busz járatait is csökkentik) nem lehet - mondta Lovas Pál.
Szabolcs Attila (Fidesz), a XXII. kerület polgármestere elmondta, hogy Budafok-Tétény Önkormányzata saját költségen komoly közlekedési tervet dolgozott ki arra, hogy milyen módon lehetne a kerületi közlekedésen javítani.
Bizonyos költségeket, például a megállók építését az önkormányzat vállalta volna - tette hozzá, megjegyezve, hogy minderről bíztató tárgyalások folytak a BKV-val, ezért "hidegzuhanyként" érte őt a most nyilvánosságra került tervezet.
Vannak olyan buszjáratok a kerületben, amelyek munkanapokon és hétvégén csak 120 percenként járnának a paraméterkönyv tervezete szerint - mutatott rá a Szabolcs Attila.
Bús Balázs, Óbuda fideszes polgármestere nem vett részt a közös sajtótájékoztatón, ugyanakkor közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a tervezett átszervezés az eddiginél sokkal több átszállásra kényszeríti a III. kerület lakóit. A célokkal ellentétben a tervezett változás arra ösztönzi az embereket, hogy inkább személygépkocsival közlekedjenek - áll a közleményben.
Bús Balázs üdvözli Dancs Gábornak (SZDSZ), a Fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnokának előző napi döntését, miszerint azonnali hatállyal leállítatta a járatritkítások előkészítését.
Kovács Róbert (Fidesz), a X. kerület alpolgármestere elmondta: Kőbányát több járat ritkítása érinti jelentősen, hiszen ebben a kerületben két metróvonal is fut, ezeket jelentős mértékben ritkítanák. Érintené Kőbánya közlekedését az is, hogy a Gödöllői HÉV a paraméterkönyv változtatása esetén bizonyos időszakokban csak óránként járna.
Ugyanezt, vagyis a járatritkítást végig lehet vezetni az összes villamos- és buszjáraton. A leglényegesebb, hogy a 9-es buszból - amely több kerületet is érint - csak minden harmadik járna, ugyanilyen a 95-ös busz is, amelyikből szintén csak minden harmadik közlekedne.
Kovács Péter, a XVI. kerület fideszes polgármestere szerint azért felháborító a BKV paraméterkönyv-tervezete, mert a kerületben fél évvel ezelőtt lépett hatályba a BKV járatátszervezési programja, amelyet egy féléves egyeztetés előzött meg.
"Most nulla egyeztetés után meg akarják szüntetni ezeket a járatokat" - tette hozzá.
A 46-os buszjáratot, a cinkotai gimnázium és az Örs vezér tere között közlekedő buszjáratot meg akarják szüntetni, ritkítani akarják a HÉV-et, a kerület egyetlen kötöttpályás közlekedési eszközét - mutatott rá a polgármester.
Derce Tamás, a IV. kerület független polgármestere elmondta, hogy Újpest a járatritkítások tekintetében az egyik legérintettebb terület: "ez drágább lesz a lakosoknak, a BKV-nak és hatalmas káoszt fog okozni és lesznek olyan területek, amelyek ellátatlanul maradnak, és nő az átszállások száma is."
Semmiféle egyeztetés nem volt a kerület és a BKV között - tette hozzá.
Riz Levente (Fidesz), a XVII. kerület polgármestere rámutatott, hogy a kerületben nincsen kötöttpályás közlekedés. A kerületet nagyon rosszul érintené, ha - ahogy a tervekben szerepel - megszüntetnék a 276E jelű buszjáratot - tette hozzá.
Megjegyezte, Rákoscsabán este 10 percenként jár a busz, az átszervezéssel 30 percre növekedne a várakozási idő.
"Az nem hálózatátszervezés, amikor van két busz, amelyek 7-8 percenként járnak, majd összevonják őket és az új járat esténként 30 percenként járna, ez hálózatrombolás" - mondta Riz Levente.
A polgármesterek egyöntetű véleménye szerint a BKV paraméterkönyv-tervezete átgondolatlan, s ha az átszállások száma és a várakozási idő növekedni fog, ez az embereket arra ösztönzi majd, hogy inkább autóval közlekedjenek, mint tömegközlekedéssel.