Erre a károsanyag-kibocsátást szabályozó új városházi rendelet kényszeríti a főként vállalati ügyfeleket kiszolgáló fuvarozókat. A türelmi idő öt év, éppen úgy, mint a 13 ezer sárga taxi esetében, amelyeket már tavaly júniusban cserére ítélte a városvezetés.
Az intézkedés Michael Bloomberg klímavédelmi tervének a része. A főpolgármester 2030-ig 30 százalékkal akarja csökkenteni az üvegházhatást keltő gázkibocsátást a metropoliszban.
A sofőrös limuzinok a közlekedésből adódó emisszió két százalékáért felelősek, ami a Bloomberg-terv szerint a felére szorítható vissza a hibridautókkal. Az ilyen kocsik ugyan drágábbak a hagyományosnál, de jóval olcsóbb az üzemeltetésük és a város adókedvezményekkel is serkenti a vásárlási kedvet.
A hibrideket egy benzines és egy elektromos motor kombinációja hajtja. Induláskor az elektromos motor üzemel - amely a fékezéskor felszabaduló energiát is hasznosítja -, majd amikor a kocsi felgyorsul, bekapcsol a benzinmotor.