Az állam turisztikai hivatalának 4,6 millió dolláros promóciós kampányában több meleg pár is szerepel, de a hangsúly egy eltérő rasszhoz tartozó, nemileg azonos páron van: a fekete-fehér férfipár kéz a kézben sétál végig Provincetown utcáin, keres fel egy művészeti múzeumot és ebédel meg egy helyi vendéglőben.
"Az adófizetők pénzét költjük, ezért nem akarunk egyoldalú képet festeni Massachusetts államról, amelyet a sokféleség, a változatosság jellemez" - mondta Boston Globe című lapnak Betsy Wall, az utazási és idegenforgalmi hivatal igazgatója. A Massachusettset propagáló 90 televíziós reklámfilm különböző úticélokat és életformákat mutat be, benne egy tengerparti strandon üdülő kerekesszékes nőt.
Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a turisták 10 százalékát teszik ki a melegek, akik 64,5 milliárd dolláros üzletet jelentenek az iparágnak.
A melegturizmus robbanásszerű növekedése már számos amerikai várost - köztük Seattle-t és Dallast - arra késztetett, hogy homoszexuálisokat csalogató idegenforgalmi kampányba kezdjen, de Massachusetts az első, ahol egy egész állam tünteti fel magát melegbarát színben.
Nemrég Pennsylvania is a melegek felé kezdett fordulni, miután Philadelphia melegcsalogató kampánya kirobbanó sikert hozott: kiderült, hogy azok a melegek, akik látták a hirdetéseket, több időt és pénzt fordítottak a városra, mint azok, akik nem látták a melegbarát szpotokat. A Community Marketing piackutató cég kimutatása szerint a kampányba fektetett minden dollár 125 dollárnyi többletbevételt fialt a városnak.