A fedélzeten tartózkodó 131 utas, illetve a 6 fős személyzet csak a pilóta lélekjelenlétének és felkészültségének köszönhette a túlélést.
Az eset még szombaton történt, de annak részleteit csak két nappal később hozták nyilvánosságra. Eszerint az Airbus 320-as utasszállító repülőgép Münchenből érkezett Hamburgba, ahol leszállásra készült a helyi Fuhlsbüttel repülőtéren. A 39 éves pilóta már arra készült, hogy a betonpályán lerakja a gépet, amikor az Airbus egy orkánszerű széllökés középpontjába került. A gép 250 kilométeres óránkénti sebességgel szállva imbolyogni kezdett.
Az interneten egy amatőr videófelvétel alapján látható volt, hogy az Airbus szinte merőlegesen lebegett a leszálló pálya felett, s egyik szárnyával felcsapta a betonpályán, az eső következtében szétterülő vizet.
A pilóta azonban az utolsó pillanatban megszakította a leszállást, s egy úgynevezett újrafelszállási manőverbe kezdett. A gépet sikerült kiszabadítania a szél sodrásából, s ismét ellenőrzés alá vonni azt. Mindez alig néhány másodpercig tartott
A felemelkedés sikerült, a Lufthansa utasszállító repülőgépe egy 60 kilométeres kanyart tett a Hansa-város felett, s 15 perccel a "majdnem-katasztrófa" után immár sikeresen landolt. Az utasok, illetve a személyzet tagjai sértetlenek maradtak.
Német szakértők hétfőn azt nyilatkozták, hogy ilyen jellegű eset még soha nem fordult elő németországi repülőtéren.
Egyébként a szél sebessége a történtek idején óránként 120 kilométeres volt. A baloldali szárny vége teljesen elgörbült, így azt ki kellett cserélni.
A repülésügyi hatóságok mindenesetre hétfőn vizsgálatot kezdtek annak kiderítésére, hogy - az Emmán kívül - kit terhel a felelősség. Sokan felvetették, hogy a hamburgi irányítótorony miért engedélyezte a leszállást az adott körülmények között, illetve megfelelően irányították-e a gépet.
Az utasok és a személyzet ugyanakkor imába foglalta a pilóta nevét. Aki viszont nem nyilatkozott, s hétfőn már újra repült.