A producer pedig olyan parádés szereposztást állított össze Tennessee Williams drámájához - amely ebben a felfogásban nagyjából negyedszázaddal később, a nyolcvanas, kilencvenes években játszódik -, hogy minden előadásra ki lehet majd tenni a "minden jegy elkelt"- táblát. Big Daddyt, vagyis nagyapát, a mississippi patriarchát James Earl Jones alakítja, partnerei között pedig közkedvelt sztárok tűnnek fel, mint Terrence Howard (Brick), Anika Noni Jones (Maggie) és Phylicia Rashad (Big Mama/nagymama).
"Az olyan darabokkal, mint a Macska a forró bádogtetőn, amelyek kiállják az idő próbáját, az ember mindig megpróbál új módon közelíteni az ifjabb generációkhoz" - magyarázta Kenny Leon veterán Broadway-rendező.
De vajon a "fekete szereposztás" nyújthat-e valami sajátos lendületet a Macskának? A kérésre Oscar Eustis, a nem hagyományos szereposztásokban úttörőnek számító Public Theratre művészeti igazgatója adta meg a választ: "Amerika alapvetően sokféle ország, és mi mindannyian amerikaiak vagyunk. Amikor a Macska etnikailag meghatározott szereposztást kap, vagy nem hagyományosat, például együtt lépnek fel feketék, fehérek, ázsiaiak és latinok - ez csak azt hivatott kifejezni, hogy minden népcsoport Amerika része, és színre viheti klasszikusainkat."