Az eddig alkalmazott üzemanyag cellák, beleértve a SOFC és PEM technológiájú cellákat is, legfeljebb 2KW/liter fajlagos teljesítményt voltak képesek felmutatni, más előrehaladott fejlesztési koncepciók pedig a 4KW/liter fajlagos teljesítmény elérésére törekedtek. A Violet(TM) Stick(TM) technológiának sikerült leküzdenie az üzemanyag cellák fejlesztésének eddigi legjelentősebb akadályait és feloldania a jelenleg alkalmazott technológiák olyan technikai korlátait, mint a tömítés, hőbontás, szaporítás, valamint az alacsony fajlagos teljesítmény.
A Violet(TM) Fuel Cell Sticks(TM) által kifejlesztett Stick(TM) technológia alapvetően átalakítja a SOFC cellák fizikai felépítését, amelynek köszönhetően először válik lehetővé magas fajlagos teljesítménnyel rendelkező mozgó alkatrész nélküli erőforrások tömeggyártása alacsony költséggel. A SOFC Stick(TM) a SOFC technológia kereskedelmi hasznosítását több évtizede akadályozó gátakat hárítja el. A technológia számos felhasználási területen megnyitja az utat a tömeges alkalmazás előtt, mint például az erőművi áramtermelés, a helyi telepített áramfejlesztés, tartalék áramforrások, mobil áramfejlesztés, autóipari felhasználások, repüléstechnikai és fejlett járműipari kísérleti koncepciók.
"Meggyőződésünk szerint ez a jelenleg létező legnagyobb fajlagos teljesítményű és tetszés szerint méretezhető üzemanyag cella és bízunk benne, hogy hamarosan még ennél is többet leszünk képesek nyújtani" - jelentette ki Alan Devoe, a vállalat társalapítója.
A Violet(TM) Stick(TM) megjelenése várhatóan gyökeres hatást gyakorol majd az Egyesült Államok jelenleg becslések szerint évi 1,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolító és 2013-ig 18,6 milliárd dollár forgalmúra bővülő üzemanyag cella piacára.
A technológia részleteinek megismeréséhez keresse fel a www.violetfuelcellsticks.com weboldalt.