A Reneszánsz Év kínálatában mintegy 100 program szerepel, a művészeteken túl hangsúlyt fektetnek a gasztronómiára, a tudományra és a környezetvédelemre. Az évad, amelyet Hunyadi Mátyás trónra lépésének 550. évfordulója alkalmából hirdettek meg, több fesztivál mellé is odaáll, szervezői mindemellett saját eseményeket is rendeznek.
A fesztivál sokszínűségét hangsúlyozzák a reklámfotók is: a Botticelli híres festményéről ismert, habokból kilépő Vénusz ezúttal a fényképezőgépek lencséje előtt született újjá, Papp Rita modell személyében.
Mátyás király korának hangulatát idézik meg mai köntösben a sugárhajtóművüket szárnyakra visszacserélő puttókat, a reneszánsz laboratóriumot, a fényűző lakomát és az udvari bolondot ábrázoló plakátok is, utalva a környezetvédelemmel, tudománnyal, gasztronómiával kapcsolatos és egyéb szórakoztató programok kavalkádjára.
Az Artificial Group által tervezett és kivitelezett imázskampány március végén indul kültéren, valamint az online és a nyomtatott sajtóban.