A médiahasználati szokásokat vizsgáló, 1995 óta végzett felmérés során havonta 2610, évente 31 320 személyt kérdeznek meg kérdőív segítségével. A tavalyi második félévre vonatkozó adatok alapján kiderül, hogy a 18-49 éves korosztálynak 86 százaléka olvasott valamilyen sajtóterméket, a megkérdezettek átlagosan öt lapot vettek a kezükbe. E korosztály olvasási szokásait megfigyelve megállapítható, hogy a teljes népességhez képest nagyobb arányban életmódmagazinokat és autóslapokat olvasnak - áll a közleményben.
A vizsgált korosztály az olvasott lapok tekintetében nem egységes: életkori szakaszonként eltérő, hogy mely sajtótermékeket lapozzák az átlagosnál nagyobb arányban. Míg a fiatalabbak főként az életmódmagazinokat kedvelik, addig a 30-39 évesek figyelmének középpontjába a mama-baba lapok kerülnek, a 40-49-es korcsoport pedig a pénzügyi, gazdasági lapokat részesíti előnyben. Autóslapok közül legalább egy valamennyi korcsoport toplistájában megtalálható.
Az egyes fizetős laptípusok közül továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók jelentős arányban (31 százalék) olvassák a lakóhelyük szűkebb környezetéről híreket közlő megyei, helyi lapokat (ez a szám a vidéki lakosságra vetítve 36 százalék). A harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok (28 százalék) jelentik.
A megelőző időszakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt. Szintén többen olvasnak országos bulvár napilapokat (15 százalék), az egészség megőrzésével kapcsolatos lapokat (11 százalék) illetve férfi életmódmagazinokat (5 százalék).
A magasabb vásárlóerővel rendelkezők 91 százaléka olvas legalább egy nyomtatott sajtóterméket rendszeresen - a vizsgált időszakban átlagosan 5,5 lapot forgattak. E csoport az átlagosnál nagyobb érdeklődést a gazdasági és közéleti napi-, illetve hetilapok iránt tanúsít.