Szűcs Lajos (Fidesz) elmondta, hogy 18 év után most először ültek tárgyalóasztalhoz a BKV illetékesei azon Budapest környéki 16 település vezetőivel, ahol a HÉV járatai haladnak. Közös álláspontjuk szerint a kocsipark elavult, a 30 éves szerelvények nagy része lepusztult és többi között emiatt a vonalak nincsenek kellőképpen kihasználva. Naponta hozzávetőleg 60 ezer utast szállítanak, ám ennél jóval többen vennék igénybe a járatokat, ha a BKV korszerűsíné a szerelvényeket és jobban figyelembe venné a közönség igényeit. - tette hozzá.
E törekvésben Szentendre, Ráckeve és más érintett település szívesen kivenné részét például a peronok komfortosabbá tételében, az állomásépületek felújításában, P+R parkolók létesítésében. Ésszerű lenne a menetrendet is összehangolni a HÉV-hez kapcsolódó Volán- és MÁV-járatokkal, hogy az utazók gyorsabban érhessenek célba - utalt rá a tanácskozás tapasztalatait összegző elnök.
Mindehhez azonban mindenek előtt szükség van a jogi ellentmondások feloldására. A jelenlegi szabályozás szerint ugyanis a helyi közösségi közlekedés az adott önkormányzat, a helyközié pedig a főváros feladata, ám a HÉV jogállása e tekintetben tisztázatlan, a bizonytalankodás levét viszont az utazóközönség issza meg.
A sok kényelmetlenség, a drága jegyek miatt azok is inkább autóval járnak az agglomerációból Budapestre és vissza, akik jobb feltételek biztosítása mellett szívesen szállnának fel a HÉV-re - állítja az elnök. A versenyképesség közös növelése előtt jogi akadályként tornyosul az is , hogy az érintett településeknek nincs tulajdoni hányaduk a HÉV-ben - e kérdésben is készek az önkormányzatok a BKV-vel egyezkedni- hívta fel rá a figyelmet Szűcs Lajos.