Először Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatótanácsának elnöke szólt a Budapest Winter Invasionről, amelyet éppen a tájékoztató helyszínén, a Kempinski szállodában indított el a ház akkori igazgatója, két és fél évvel ezelőtt.
A szállodai holtszezon kihasználása a célja az immár második éve meghirdetett "hármat fizet, négyet kap" alapon működő kedvezménynek, amelynek 20 ezer plusz vendégéjszaka eddig a gyümölcse.
A kampányra 45 millió forintot költöttek - nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. hanem számos partnercég is, aki beszállt az akcióba, akár úgy is, hogy programokat hirdet a magyar fővárosba érkező külföldieknek. Szoros az együttműködés a Budapest Airporttal is.
Nem elsősorban az üzletembereknek szólt a Téli invázió - ezért is a 3-at fizet 4-et kap elv, hiszen ennyi ideig többnyire azok maradnak, akik inkább nézelődnének Európa egyik legszebb fővárosában. Sokan foglaltak interneten - több mint 140 ezren látogatták meg a kampány honlapját.
A február 7-i Torkos Csütörtök volt a másik témája a tájékoztatónak. A féláras akció osztatlan sikert aratott, elsősorban a belföldiek körében, de természetesen külföldiek is ugyanúgy igénybe vehették a kedvezményes szolgáltatást.
A mérleget Róna Iván, a Zrt. vezérigazgatója vonta meg. Egyértelműen örömre ad okot - hangsúlyozta - hogy a tavalyi 700-hoz képest 1100 vendéglátó hely csatlakozott az ötlethez és több mint 90 százalékuk már most jelezte, hogy jövőre is fog. (2009-ben február 26-án a következő Torkos Csütörtök.)
Ami a bevételeket illeti, azok az akcióban résztvevő vendéglátóhelyek több mint felénél jóval magasabbak voltak (a félár ellenére - vagy éppen azért), mint egy átlagos februári napon.
A nagy többség elégedett volt a kiszolgálással és az ételekkel. Olyannyira, hogy 92 százalékuk szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül és 98 százalékuk ajánlaná a helyet barátainak.
A Zrt. felkért egy közvéleménykutató társaságot, hogy végezzen felmérést Budapesten és Miskolcon a vendégek körében. A 652 asztaltársaság megkérdezése után kiderült, hogy legtöbben családdal, barátokkal érkeztek torkoskodni, tehát nem elsősorban üzleti vacsorák céljára foglaltak asztalt.
Van köztük, aki naponta jár étterembe (9 százalék), hetente 24 százalék. A többség (41 százalék) 1-3 alkalommal engedheti meg, hogy ne otthon készüljön az ebéd vagy vacsora.
A vendéglőkben kikérdezettek 70 százaléka diplomás volt.
Annak érdekében, hogy a Torkos Csütörtök akció még sikeresebben tölthesse be küldetését, a Magyar Turizmus Zrt. a jövőben még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a szabályok egyértelmű megfogalmazására, meghirdetésére és betartásának ellenőrzésére - olvasható a Zrt. közleményében.