A Liszt Ferenc-díjas balettművész nemzetközileg is nagyra becsült előadóművészi és koreográfusi munkásságáért, valamint balettigazgatói tevékenysége elismeréseként kapta meg a Kossuth-díjat.
"Az osztályunk 1979-ben fejezte be a táncművészeti főiskolát, hogy együtt maradtunk, hogy Győr városa befogadott minket különleges, majdnem forradalmi dolognak számított akkor" - idézte fel Kiss János, hozzátéve, hogy választott vezetőjük, Markó Iván még kezdő koreográfus volt, nem ismerték őket, nem tudták, hogy elég tehetségesek-e. "De sikert-sikerre halmoztunk előbb Győrben, aztán az országban, majd szerte Európában" - tette hozzá a balettművész.
Mint mondta, az 1991-es fordulat, amikor Markó Iván elhagyta a Győri Balettet, felkészületlenül érte őt is, egyik napról a másikra lett szólótáncosból igazgató. "Nulláról kellett kezdenünk, mint 1979-ben. Arra törekedtem, hogy új repertoárt építsünk, folytassuk a táncszínházi hagyományokat, emeljük a már jól működő iskolánk színvonalát."
Közép-Európából a Győri Balett juthatott el először a New York-i Joyce Theaterbe, a kortárs tánc nemzetközi központjába a Purim című balettel - ezt is fontos állomásnak tartja Kiss János, aki hozzáfűzte: pár hete kapott fölkérő levelet Martin Wechsler igazgatótól, hogy a 2009-2010-es szezonban visszavárják az együttest. Ez hatalmas dolog, hiszen rangos társulatok állnak sorba azért, hogy bejussanak a Joyce-ba - jegyezte meg Kiss János.
"Nagyon büszke vagyok a Győri Balettre, és arra, hogy a város szeret bennünket, jó vidékinek lenni Magyarországon" - hangsúlyozta a balettigazgató, aki elmondta azt is, hogy az együttes a katalán építész, Antonio Gaudí életművéhez kapcsolódó táncjáték betanulásán dolgozik ezekben a hetekben.