Magyar Anna a Csongrád Megyei Védelmi Bizottság elnökeként írt levelében arra kéri a minisztert, hogy a "térség lakosságának helyzetét megértve szenteljen kiemelt figyelmet, és lehetőségei szerint nyújtson segítséget a 43-as főút nagyarányú forgalomnövekedése káros hatásainak csökkentésében".
A közlekedési és katasztrófavédelmi szakemberek szerint fontos lenne, hogy működjön egy koordinációs testület, amely ellátja az útjavításokkal, illetve más, a forgalmat, a biztonságot befolyásoló ügyekkel kapcsolatos előzetes egyeztetéseket. Erre azért van szükség, hogy a különböző hivatalos szereplők tudjanak például arról, ha valahol az útszakaszon javítási munkák zajlanak, s fel tudjanak készülni a várható torlódásokra, forgalomelterelésekre - írta a politikus.
A 43-as ma Magyarország egyik legforgalmasabb és legveszélyesebb útszakasza. Tavaly Makó határában történt az év egyik legsúlyosabb balesete, amikor nyolcan vesztették életüket egy busz és egy autószállító tréler összeütközésekor. A hivatalos adatok szerint az elmúlt évben háromszorosára - 287 ezerről 646 ezerre - nőtt a kamionok száma Szeged és Nagylak között - mondta Magyar Anna.
Az út aszfaltburkolata többségében 20-25 éves, s egyre nehezebben bírja a drasztikusan megnövekedett forgalmat - tette hozzá.