A politikus kedden Kaposváron tartott sajtótájékoztatóján kifejtette: másfél évvel ezelőtt konszenzus született abban, hogy a Kaposfüred és Somogytúr közötti 33 kilométeres szakasz 2x1 sávos főútként, települési elkerülő utakkal, 11,5 tonnás burkolaterősítéssel épüljön meg, megtartva a későbbiekre a szélesítés lehetőségét.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. ennek tudatában decemberben egyszerre indított közbeszerzési eljárást mindhárom tervre: a tanulmányra, az engedélyeztetési tervre és a kivitelezési tervre - mondta Pintér Lóránd, hozzátéve: Szita Károly Kaposvár fideszes polgármestere ezt a konszenzus rúgta fel azzal, hogy előállt a 2x2 sávos igénnyel, s még erre a tervezési ciklusra vonatkozóan.
A beruházó most egyetértés híján egyszerre hat tanulmánytervet készít, ami 6-8 hónapos idővesztéssel fenyeget - magyarázta a miniszteri biztos, aki azt reméli, hogy az által kezdeményezett egyeztetésen, amelyre meghívja Lamperth Mónika minisztert, Kolber István államtitkárt, Szita Károly polgármestert, az érintett települések, a szaktárca képviselőit és a szakértőket, sikerül megállapodásra jutni.
Közölte: a teljes projektre biztosított 44 milliárd forintból 2013-ig csak a korábbi megállapodásban szereplő, bővíthető, 2x1 sávos főút megépítését látja reálisnak.
Hozzátette: a kaposfüredi elkerülő út már "egyenesben van", a Somogytúr és az M7-es közötti 17 kilométeren pedig a napokban lépett életbe a 110 kilométeres sebességhatár.
A sajtótájékoztatón elhangzottakra Tóth István (Fidesz), a kaposvári közgyűlés frakcióvezetője közleményben reagált.
„Pintér Lóránd szándékosan vagy tudatlanságból ostobaságokat állít" - írta a kommünikében.
A politikus azt kéri, "ne hozzák Lamperth Mónikát olyan helyzetbe, hogy amit egyszer megígért, azt ne tudja teljesíteni, hiszen szociális és munkaügyi miniszterként ő tudja a legjobban, hogy a gyorsforgalmi út megépítése alapvető feltétele a munkahelyteremtésnek".
Tóth István szerint Kaposvár álláspontja két év óta világos és változatlan: a 67-es út épüljön ki 2009-ig, valamennyi települést elkerülő szakasszal együtt 2x1 forgalmi sávval, 11,5 tonnás teherbírással. A tervezés és a kisajátítás pedig úgy készüljön, hogy a következő ütemben a 2x2 sávos gyorsforgalmi út megépíthető legyen - tette hozzá a frakcióvezető.