Az Aussi rouge que possible (Amilyen vörös csak lehet) című, 400 műtárgyból álló válogatás a XVIII. századi bíbor kínai Csing porcelánvázától a brazíliai 1993-as dizájn vörös fotelen át Piroska XX. századi francia babájáig (farkas nélkül) a mágikus szín legkülönbözőbb megjelenéseit tárja a vendégei elé.
A piros és a bíbor minden korban és minden módon jelen van az életben, belső dekorációként (fal, szőnyeg, bútor, edény), szerelmi hangulatkeltőként (például alsóneműben), bizonyos korok luxus ruházataként (libériák, papi ruhák), a hatalom megtestesítőjeként (egyenruhák), a politikában (plakátokon, pecsétviaszként), a gyerekek világában (játékok színeként), a gonosz ördög, a pokol megjelenítésében, vagy éppen a figyelem felkeltőjeként (tűzoltóknál vagy útjelekben).
A kiállítás bemutatja a különböző rőt színek technikáját, az állati, növényi, ásványi és szintetikus eredetű vörösöket.
"A piros színre van a legtöbb szó és jelző a Nyugattól a Távol-Keletig és onnan egészen Amerikáig" - mondta az AFP-nek Jean-Luc Olivié, a múzeum üvegosztályának kurátora, a kiállítás két biztosának egyike. "A vörös porcelán és üveg előállításának technikai nehézségei vezettek el a XVII. századtól az alkimisták vörös aranyüvegének létrejöttéhez" - fűzte hozzá a kurátor.