Útközben szöveges üzeneteket is lehet váltani, a hívások száma viszont korlátozott; utanként legfeljebb hatszor lehet beszélgetni, és még csak egy gépen telepítették a szükséges berendezést. A cég 27 millió dollárból (4,5 milliárd forint) szereli fel a teljes flottát.
Számos légitársaság foglalkozik hasonló fejlesztéssel, de még csak a kísérleti szakaszban, vagy az üzenetküldésre szorítkozó szolgáltatásnál tartanak, mint például az Air France.
Az Emirates utasai kérésre kötelesek csendes üzemmódba helyezni a készüléket és a maximális biztonság érdekében felszállás, illetve landolás közben nem használhatják beszélgetésre a telefont.
Az arab légitársaság az AeroMobile technológiát választotta, amely - a konkurrens OnAir-hez hasonlóan - egy alacsony frekvenciájú mini átjátszóállomáson alapul. Az egész gépet behálózó egység egy műholdra továbbítja a jeleket, amelyek onnan jutnak el a földi mobilhálózatba. A telefonálás folyamata így nem zavarja meg a repülőgép navigációs rendszerét és a fedélzeti kommunikációt.
A szolgáltatásért a felhasználó nem a légitársaságnak fizet, hanem a saját mobilszolgáltatójának a külföldre irányuló hívások díjszabása szerint.