Az Oktatási és Kulturális Minisztérium közleménye
Az Új Tudás - Műveltség Mindenkinek program országos társadalmi egyeztetése ma Veszprémben folytatódott, ahol Arató Gergely, az Oktatási és Kulturális Minisztérium államtitkára tájékoztatta a megye oktatáspolitikusait, intézményvezetőit a program részlete
2008. március 25. kedd 23:09 - Hírextra
Arató Gergely veszprémi előadásában a program sokoldalúságát emelte ki: "Számba vesszük a közoktatás problémáit és a megoldást segítő eszközöket. Célunk az, hogy támogassuk a közoktatás innovációját, szereplőinek jobb feltételeket teremtsünk."
Az államtitkár a program elemei közül a korai fejlesztés intézményrendszerének megerősítése kapcsán elmondta: "Az Oktatási és Kulturális Minisztérium szeretné, ha területen dolgozó szakemberek - védőnők, óvópedagógusok, gyermekorvosok, nevelési tanácsadók - hatékonyabban működhetnének együtt. Ezáltal jobb körülmények teremthetők a hátrányos helyzetű gyermekek számára is. Ez az egyik kiemelt célja a programnak." Arató Gergely hozzátette: az együttnevelést később az iskolában is folytatni kell - differenciált pedagógiai kínálattal. Nem szabad szembe állítani a tehetséggondozást és az integrációt. A megújuló közoktatásnak minden gyermek számára utat kell mutatnia. Nem lehet lemondani sem a felzárkóztatásról, sem a tehetséggondozásról: pedagógiai módszerekkel kell jobban alkalmazkodni a diákok képességeihez.
Az OKM államtitkára előadása végén a természettudományos oktatás megújításáért emelt szót: "Korszerűbb, egységes tananyaggal kell ezeket a tárgyakat megszerettetni a diákokkal, s ez által nyújtani megfelelő alapot a felsőoktatásnak."
Az Új Tudás - Műveltség Mindenkinek programot 2008. március 4-én szakmai konferencián ismertette Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Hiller István oktatási és kulturális miniszter. Ezután azonnal megkezdődött a társadalmi egyeztetés szakmai, érdekképviseleti és civil szervezetekkel.
Az Új Tudás - Műveltség Mindenkinek program célja a magyar közoktatás megújítása: a koragyermekkori készségfejlesztés kiterjesztése, a szegregáció visszaszorítása, a kollégiumhálózat modernizációja, tehetséggondozó intézményhálózat kialakítása, a pedagógusok megfelelő ösztönző-rendszerének kialakítása, a közoktatási intézmények mérés-értékelése, illetve a közkultúra megújítása.
Forrás: MTI-OS