A frakcióvezető szerint a főváros vezetésében van a hiba, nem pedig a BKV vezetésében.
Mint mondta, "jó szakember nem is vállalná el a cég vezetését, amíg a tulajdonos nem rendezi el mozgáskörét", hiszen ilyen körülmények között nem is lehet vezetni egy céget.
A közlekedési vállalat problémáját nem oldja meg a tervezett járatritkításokkal megtakarítható hatmilliárd forint, "azt még nyolcmilliárd sem oldaná meg." A BKV pénzügyi válságban van, ami a főváros vezetése miatt alakult ki: nem tudják ugyanis elérni, hogy több állami támogatást kapjon a cég - tette hozzá Bagdy Gábor.
Endrédy István frakcióvezető-helyettes szerint a tömegközlekedés közszolgáltatás, ezért az államnak nagyobb szerepet kellene vállalnia annak támogatásában. A BKV helyzetén sokat javítana, ha megszüntetnék a pazarlást; finanszírozására pedig megoldás lehetne, ha a költségvetésből átcsoportosítanának erre a célra.
A frakcióvezető-helyettes rámutatott, hogy a paraméterkönyv tervezetét - a BKV ígéretével ellentétben - nem egyeztették a kerületi polgármesterekkel. A tervezetet a polgármesterek többsége elutasította - tette hozzá.
Wertán Zsolt Zoltán frakcióigazgató elmondta, hogy az ő javaslatukra megszüntették a Fővárosi Ellátási és Gazdasági Szolgálatot (FEGSZ), amely 3,5 milliárd forintos éves költségvetésével 2005 óta működött a Fővárosi Önkormányzaton belül. Ezentúl azokat a feladatokat, amelyeket a FEGSZ végzett (irodák bérbeadása, irodai eszközök beszerzése, az önkormányzat épületének megóvása) az önkormányzat maga végzi el.
A KDNP által kezdeményezett kismamabérlettel kapcsolatban Rétvári Bence frakciószóvivő elmondta, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtökön szavaz róla, s ha elfogadják, bevezetése áprilisban várható. Ha sikerül bevezetni, mintegy 25 ezer ember veheti majd igénybe a kedvezményes - 3.250 forintos - bérletet.
A bérlet 240 milliós éves pluszkiadást okoz a BKV-nak - tette hozzá.